Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgan + Roland


Kørk

Anbefalte innlegg

Kjøpte akkurat min første el-gitar.. kom i en pakkeløsning. Det er en Morgan og en Roland 15 W forsterker. Kosta meg 2995,-

Bra pris?

Så lurte jeg på om hvordan folket først lærte seg å spille?

Kansje noen internett sider?

Eller hvis dere er Bergenser, en lærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en morgan strat får du for 1500, så da gjenstår 1495 til forsterkeren.. så om det var spesielt "bra" pris vet jeg ikke, men helt ok ..

ang læring ... lær deg noen skaler til og begynne med og prøv å finn din egen groove på ting... evt begynn hos en lærer, og få øvelser med deg hjem.... eller finn på internett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som kan være lurt for å gjøre det mer morsomt i begynnelsen er å ikke starte rett på teorien, men starte med å lære seg noen sanger eller deler av dem. Er utrolig moro å kunne spille med yndlingsbandet, om enn bare litt. Alt man lærer seg vil uansett hjelpe på ferdighetene, også kan man ta skalaene og den slags litt seinere. Sånn gjorde jeg det i hvert fall.

Mitt tips er å kikke på sider som www.olga.net og finne noen sanger som du kjenner godt, også prøve å lære seg dem. Det forutsetter at du kan lese tablatur, men det er ganske logisk hvis du leser forklaringen som du finner på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i olga.net, gå på www.mysongbook.com og last ned Guitar Pro 4. så søker du på sanger du vil lære der, og resten er plankekjøring. jeg begynte med Metallica etc. Nothing Else Matters eller Master of Puppets intro hvis du vil ha utfordringer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgan er et godt kjøp som nybegynner gitar' date=' uendelig mye bedre gitar en squier[/quote']

Det er bare tull' date=' vet du! Morgan er ikke bedre enn Squier. Det er iallefall min personlige oppfatning.[/quote']

Egentlig er Squier like mye drit som Morgan.

Selvfølgelig. Men poenget mitt er at ingen av dem er bedre enn den andre, og om noen er det, så er det ihvertfall ikke Morgan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene folkens. =D

Skal sjekke GP og lære meg akkorder.

En venn av meg lærte meg powertabs.. eller ihvertfall fra F Fiss til D Diss på dem to første strengene.

Rett etter satt introen til Enter Sandman ganske bra. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.