Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Image


Rohde

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Men image er vel mye mer enn kun utseende? En liveopptreden er jo også et image. Og alle har et image, mer eller mindre kommersielt. Eric Johnson ble nevnt, og han har et image som er å være ganske tilbaketrukken osv. Men jeg vil tro at flere har hørt om Joe Satriani og Steve Vai, selv om de ikke nødvendigvis er bedre gitarister (jeg vet at de er en annen type gitarister, men velger å sammeligne for det).

Ok det jeg skrev over ga egentlig utrolig lite mening. det jeg vil frem til er at skal man slå gjennom som artist må man finne sin greie å utnytte det hundre og ti prosent - det være seg enten å stå med ryggenmot publikum i lindeberg-genser og armanibukse, eller ta stagedives drita full med bar overkropp og skinnbukse. Man må bare dra ting helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte.

Jeg nistirret ikke da Steve Vai så godt som lekte karneval med seg selv på Live at The Astoria. Jeg liker dog at han kler seg som om det er noe mystisk rundt han, og ser på det som et pluss at han lever seg inn i musikken.

De fleste musikere jeg liker, kan umulig gå rundt og bry seg om hva de har på seg og hvordan de tar seg ut på scenen. Hvis Allan Holdsworth hadde fått flere fans av å drite i den hjelmsveisen, og lage spikes og rufse det til litt, så hadde han nesten helt sikkert gjort det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt seriøst. Allan Holdsworth lager musikk for musikere. Jeg er selv stor fan, men jeg tviler på at mamma eller lillebroren min kunne hørt på han. Når du har et så sterkt musikalsk utgangspunkt som Holdsworth - og tildels Vai (som riktignok er noe mer kommers) - så sier det seg selv at image har mindre å si. Men hva om man skal slå igjennom på det store markedet?

Hadde robbie Williams vært den samme med hjelmsveis og joggebukser? Hva med Michael Jackson? Ingen kan si at disse to er dårlige musikere heller.. (Ikke meninga å dra igang en "er Robbie Williams god musiker-diskusjon her nå").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har selvfølgelig noe å si, men det skal på ingen måte komme i veien for musikken. Som Dr.Dre sa det en gang;

The strangest things can happen from rappin, when

Niggas get wrapped up in image and actin,

Niggas get capped up and wrapped in plastic,

Zipped up in bags when it happens, that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har selvfølgelig noe å si' date=' men det skal på ingen måte komme i veien for musikken. Som [b']Dr.Dre sa det en gang;

The strangest things can happen from rappin, when

Niggas get wrapped up in image and actin,

Niggas get capped up and wrapped in plastic,

Zipped up in bags when it happens, that's it.

*grr* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Dr.Dre er en rap`er, og en av verdens mest respekterte produsenter og personer innen amerikansk hip-hop.

Pimp? Dr. Dre er en av få som tar avstand til den image-baserte livsstilen som mange artister har i dag.

Bare det lille utdraget fra en tekst hinter jo til hans synspukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.