Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slash


Knopfler49

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lurt på en ting som jeg har sett slash gjøre på konserter. Han presser på en måte halsen ned(jeg er ikke helt sikker på om det er halsen) men det ser i alle fall sånn ut. Da får han en sånn spesiell lyd. Det høres nesten ut som en bend, men det er ikke det!

Noen her som vet hva han gjør? Og om det er "farlig" for gitaren?

Et spørsmål til!

Hvor vanskelig er det vanskeligste av guns n roses på en skala fra 1-10! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg vet ikke... har ikke lagd merke til at han får en rar lyd ved å presse på halsen.... :?

det er ikke en pinch harmonic/overtone han gjør da? sånn at han får en litt høy spesiell lyd?

tja de vanskligste sangene har jeg ikke prøvd på, men jeg kan huske at paradise city gikk fort..... tenkte jeg skulle prøve den nå i og med du nevnte det.... hehe. :wink:

edit: soloen i paradise city er vansklig ass :evil: av det jeg har hørt av guns & roses sanger vill jeg si 9....på skalaen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får en bende-effekt ved å "bøye" halsen.

Så sant du ikke legger alle krefter i dette, og gjør det 20 ganger hver eneste dag i 5 år, så vil jeg tro det ikke er noe farlig.

Det vanskeligst GnR vil jeg tro er 4 på skalaen din.

Hvor 1 er Pål sine høner, og 8 er your average Steve Vai sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får en bend-effekt ved å bøye halsen. Om det er farlig? Tror ikke det er spesielt bra for gitaren, men neppe veldig farlig å leke seg med det engang i blandt. Hvis du vil prøve det ut, så test gjerne med en som har boltet halsen bak, f.eks en strat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man står å spiller vanlig, for å ha det som et utgangspunkt.

Skal man presse halsen ned mot gulvet, eller skal man presse halsen mot seg?

Slash gjør dette med en les paul, men så har han jo sikkert penger til å kjøpe seg en ny viss det går galt...

Han bruker dette spesielt mye på Civil war, i alle fall live from tokyo!(dvd'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tak i hodet og bøy det forsiktig. Funket faktisk flott med LP'en min. Har derimot bare gjort et par ganger og tør ikke riske mer. Er du Slash så kan du jo brenne LP'er som du vil, jeg har iallfall ikke råd.

Noen GNR riff er harde nok, og greia med soloene til Slash er føling i dem. Du bør ha stabile labber for å gjøre dem perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Skal man presse halsen ned mot gulvet, eller skal man presse halsen mot seg?

Jeg tolker det dithen at han presser halsen mot seg, og ikke gulvet. Det gjør i alle fall jeg. På Live in Tokyo-dvd'n gjør han en helt syk slik bend når det er en slik intervjugreie, hør etter Bad Apples i bakgrunnen...

Husker ikke om det var disc 1 eller 2. Se begge og nyt uansett!

Til skeptikerene til denne måten å bende på: Hva med trussrod'en? Den er jo til for at halsen ikke skal brekke eller bli skakk... tipper halsen får like mye juling når man frakter gitaren i gigbag e.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke så ute på jordet, kan da ikke ha hørt om vær jævla gitarist =3

det eg synes er dumt med det er at det er veldig unødvendig

Har du ikke hørt om Slash, har du gått glipp av noe stort.

Fikk du med deg 9/11? Lever du i en hule?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.