Web Analytics
Jump to content

Slash

Knopfler49
 Share

Recommended Posts

Jeg har lenge lurt på en ting som jeg har sett slash gjøre på konserter. Han presser på en måte halsen ned(jeg er ikke helt sikker på om det er halsen) men det ser i alle fall sånn ut. Da får han en sånn spesiell lyd. Det høres nesten ut som en bend, men det er ikke det!

Noen her som vet hva han gjør? Og om det er "farlig" for gitaren?

Et spørsmål til!

Hvor vanskelig er det vanskeligste av guns n roses på en skala fra 1-10! :D

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg vet ikke... har ikke lagd merke til at han får en rar lyd ved å presse på halsen.... :?

det er ikke en pinch harmonic/overtone han gjør da? sånn at han får en litt høy spesiell lyd?

tja de vanskligste sangene har jeg ikke prøvd på, men jeg kan huske at paradise city gikk fort..... tenkte jeg skulle prøve den nå i og med du nevnte det.... hehe. :wink:

edit: soloen i paradise city er vansklig ass :evil: av det jeg har hørt av guns & roses sanger vill jeg si 9....på skalaen min

Man får en bende-effekt ved å "bøye" halsen.

Så sant du ikke legger alle krefter i dette, og gjør det 20 ganger hver eneste dag i 5 år, så vil jeg tro det ikke er noe farlig.

Det vanskeligst GnR vil jeg tro er 4 på skalaen din.

Hvor 1 er Pål sine høner, og 8 er your average Steve Vai sang.

Man får en bend-effekt ved å bøye halsen. Om det er farlig? Tror ikke det er spesielt bra for gitaren, men neppe veldig farlig å leke seg med det engang i blandt. Hvis du vil prøve det ut, så test gjerne med en som har boltet halsen bak, f.eks en strat ;)

Når man står å spiller vanlig, for å ha det som et utgangspunkt.

Skal man presse halsen ned mot gulvet, eller skal man presse halsen mot seg?

Slash gjør dette med en les paul, men så har han jo sikkert penger til å kjøpe seg en ny viss det går galt...

Han bruker dette spesielt mye på Civil war, i alle fall live from tokyo!(dvd'en?

Ta tak i hodet og bøy det forsiktig. Funket faktisk flott med LP'en min. Har derimot bare gjort et par ganger og tør ikke riske mer. Er du Slash så kan du jo brenne LP'er som du vil, jeg har iallfall ikke råd.

Noen GNR riff er harde nok, og greia med soloene til Slash er føling i dem. Du bør ha stabile labber for å gjøre dem perfekt.

...Skal man presse halsen ned mot gulvet, eller skal man presse halsen mot seg?

Jeg tolker det dithen at han presser halsen mot seg, og ikke gulvet. Det gjør i alle fall jeg. På Live in Tokyo-dvd'n gjør han en helt syk slik bend når det er en slik intervjugreie, hør etter Bad Apples i bakgrunnen...

Husker ikke om det var disc 1 eller 2. Se begge og nyt uansett!

Til skeptikerene til denne måten å bende på: Hva med trussrod'en? Den er jo til for at halsen ikke skal brekke eller bli skakk... tipper halsen får like mye juling når man frakter gitaren i gigbag e.l...

egentlig ikke så ute på jordet, kan da ikke ha hørt om vær jævla gitarist =3

det eg synes er dumt med det er at det er veldig unødvendig

Har du ikke hørt om Slash, har du gått glipp av noe stort.

Fikk du med deg 9/11? Lever du i en hule?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• Heisann,   Jeg har tatt opp noe musikk før, men tenkte å investere i noe bedre utstyr denne gangen. Jeg har sjekket YouTube og Google, og funnet ut at jeg skulle gå til anskaffelse av Focusrite 18I8 (har også sett på Audient ID44 - antageligvis overkill? Da jeg er veldig alene). Uansett; Var egentlig fast bestemt på lydkort, men så ble det også sagt at jeg kunne bruke Headrush Pedalboard som lydkort / audio interface. Og en slik har jeg. Mitt spørsmål blir vel først og fremst, hvordan det brettet stiller seg i forhold, kvalitetsmessig, til de to andre lydkortene/AI jeg nevnte? Er det like-så-bra, bedre, dårligere, veldig mye bedre, eller hva? Jeg har ikke noe i mot å betale noen kroner, om jeg får kvalitet igjen for det. Jeg synes jeg sliter generelt litt med støy i utstyret mitt (alltid en eller annen buzzing-lyd, et sted, og det tar litt drepen på motivasjonen å spille tilkoblet - spiller for det meste "unplugged", selv med elgitar). Jeg ønsker i hvert fall bra utstyr. Noen forslag til hvor jeg kan begynne å løse dette problemet? Mener at jeg tok med gitar og forsterker til Gitarhuset på Alnabru også, og testet der, og "ingen buzzing". Kan det være noe med rommet mitt? At PC står der og andre ting?   Oppsummert; Jeg har gitarer, et Headrush Pedalboard, KRK Rokit 6 høytalere og en PC. Tenker å bruke Reaper som DAW til å begynne med. Jeg har et større ønske om kvalitet, og liten lag/latency. Og vil heller ha kvalitet (null irritasjonsmomenter) enn å spare noen kroner. Noen som vil hjelpe videre? Jeg er først og fremst en gitarspiller, og har dessverre mindre kunnskap om preamp, forsterker, etc. etc..    Takker og bukker for svar og hjelp!    
    • Som BobbyBay sier, se på Finn om du finner noe i nærheten til akseptabel pris, ta med gitaren og prøv.
    • Du bør ha 10" eller 12" høyttalerelement. Det er et must for å få god lyd. Så er det om man skal ha rør eller transistor / digital forsterker - det er en smakssak. Her er et par Vox Valvetronics (modellering): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=262995185 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=257890983 En rørforsterker kan får man ikke samme pene lyden på både på lavt som høyt volum, og man kan ikke spille via hodetelefoner med den. På en annen side får man en helt annen lyd, og annen respons (vanskelig å forklare.) En Bugera (rør) med mange muligheter til en grei penge: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=257472591  
    • Hej! Har en Gretsch streamliner g2420t som jeg brukte en billig forsterker til som ble ødelagt. Nå vil jeg kjøpe en litt bedre en (tænker rundt 1000-3000kr.) Siden det er en hollowbody som høres fin ut akustisk, vil jeg gjerne ha en amp som kan få den til å høre flott ut elektrisk også. Har ikke mye forstand på forsterkere så kunne veldig gjerne ha bruk for råd og eksempler:)))  
    • Smått hotte virker de ihverfall. Splitter overraskende fint og tonekontrollen roter ikke ting til når man ruller tilbake. Men jeg er ikke helt forelsket i halsen. Det er noe med den chunky v-profilen kombinert med relativt flatt fingerbrett som virker litt klomsete. Eller det kan være at halsen på den HBSC550-II`en er ekstremt god match her til sammenligning
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.