Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge om liten Ibanez kjøpt fra USA


Anbefalte innlegg

Ring en sjappe og be dem fikse det :P

Eventuellt kommer du opp med litt mer info om ampen, så kanskje vi kan hjelpe litt med ekstradeler ;)

basic:

- Finn et sted du kan kjøpe delen(e)

- Kjøp delen(e)

- Bytt ut de orginale med de nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bytte ut nett-transformatoren i ampen. Dra til en noen som driver med service av gitarutstyr og spør om de kan hjelpe deg. Ikke tukl med dette selv hvis du ikke har kompetanse nok.

Er den en kraftig utstyrt røramp, så kan denne trafoen være stor og dyr. Er det en liten transistor amp er det ikke sikkert at den er så kostbar, men da er det kanskje også vanskligere å finne en erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skru den opp og se om du finner noen jumpere på kretskortet merket 110V og 220V. I tilfellet er det bare å kutte de som det står 110 på, og slutte de som det står 220 på så er den klar til bruk.

selvfølgelig kan dette også gå galt, men jeg har gjort det med etpar forsterkere med bra resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skru den opp og se om du finner noen jumpere på kretskortet merket 110V og 220V. I tilfellet er det bare å kutte de som det står 110 på, og slutte de som det står 220 på så er den klar til bruk.

selvfølgelig kan dette også gå galt, men jeg har gjort det med etpar forsterkere med bra resultater

Tenker å kjøpe meg en studiomic fra amerika. Den har jo en egen strømforsyning som må kobles i stikkontakten. Kan dette med jumperene gjøres på denne også, eller er det umulig å få fiksa 230w på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

230V mener du.. Kan godt være at det er mulig..

Ellers finnes det jo 230 til 110V adaptere. Ikke å anbefale til forsterkere, da de trekker for mye strøm, men en mic trekker vel ikke så alt for mye..

Adaptere finnes i forskjellige prisklasser, ut ifra hvor mange watt de kan levere. De fleste adaptere vil da så vidt jeg skjønner fremdeles levere 50Hz strøm (det er 60Hz i statene). Dette er vanligvis ikke noe problem.

Det kan også være en mulighet å skifte strømforsyning til den micen, selv om det kan bli vanskelig å få tak i (går ut ifra at den skal levere en eller annen sær spenning, ellers kunne du jo bare brukt 48V på mixeren..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.