Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Greit Trommesett


LASL

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk lyst til å kjøpe meg et trommesett ettter at jeg er ferdig med å kjøpe forsterker til gitar, legger med noen ønsker, er så å si blank på trommer, så kan gjerne legge med litt tips og.

Ønske:

- Bør kunne oppgraderes uten å bytte ut alt.

- Bør kunne brukes i lang tid.. over flere år altså.

- Bør være god kvalitet på grunn elementene.. som skarp og sånn..

Maks pris har jeg ikke helt bestemt meg for, men bør ikke gå over 7000,- vurderer også brukt.

på forhånd, takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel for sju tusen tror jeg ikke du får noe spesielt, men er du heldig kan du få noe brukt, dette er bare observasjoner eg har sett though så ikke stol hundre prosent på det, men hvis du skal ha et lite et anbefaler ejg pearl, kan sikkert få noen småe til rundt den prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke mye trommer for den prisen, men et brukt sett kan funke til den prisen!

Men krava dine er for store til den prisen! Alle trommer er jo oppgraderbare! Men da må du kjøpe et litt nyere sett!

Hva du tenkter på oppgradering?

Kicken og Skarpen er jo ikke no bedre enn de andre trommene for å si det sånn!

Let litt på musikkweb.no og slike steder etter no brukt! Så kan vi hjelpe deg og veilede deg litt når du har funnet et sett du vurderer å kjøpe! Så vanskelig å si hvilket sett du bør kjøpe når du ikke vil bruke mer penger på det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig null peiling på trommer, men har tenkt til å kjøpe rundt juletider tror jeg. Kan vel si det sånn da, kan sikkert gå litt høyere opp enn 7000, men hvis jeg får noen tips i prisklassen 6000-10 000 da, helst brukt, sånn at jeg bare vet litt hva jeg kan lete etter. Koster det forresten mye for nytt skinn eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skinnpriser kommer ann på, du får billige drittskinn og helt kongeskinn(oljeskinn).

en kompis av meg er trommis,han sier at oljeskinn koster noe over 500kr per stk.(kommer ann på trommen).

men et skinn som er helt ok, noen hundre kroner per skinn tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forresten forskjellen på de forskjellige cymbalene som finnes? ride, crash, hihat og sånn..? Har null peiling som sagt men har kjempelyst til å lære meg det.

Hvilke deler bør jeg ha med for pris beskrevet ovenfor, til rock og slikt da? All hjelp mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hat --- Den du denger på på mange ganger hele sangen.

Crash --- Den du smeller til på av og til iblant.

Ride --- Den du bruker for litt jazza lyd beats eller bare erstatning for hi-haten.. Ridecymbaler er ofte svære i omkrets.

(det finnes jo unntak av det jeg sa da) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig null peiling på trommer, men har tenkt til å kjøpe rundt juletider tror jeg. Kan vel si det sånn da, kan sikkert gå litt høyere opp enn 7000, men hvis jeg får noen tips i prisklassen 6000-10 000 da, helst brukt, sånn at jeg bare vet litt hva jeg kan lete etter.  Koster det forresten mye for nytt skinn eller?

Nytt skinn: 200 for pinstripe (oljeskinn). Det er det jeg har, og det funker fett! Konge skinn det!

Sjekk QXL og andre nettauksjoner..

Ved første runde fant jeg disse:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19...um=1&Catg=11885

http://finn.no/finn/viewimage/;pdc=1124269...+Mapex+slagverk

Ser ut til å være et helt greie nybegynnersett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
skinnpriser kommer ann på' date=' du får billige drittskinn og helt kongeskinn(oljeskinn).

en kompis av meg er trommis,han sier at oljeskinn koster noe over 500kr per stk.(kommer ann på trommen).

men et skinn som er helt ok, noen hundre kroner per skinn tror jeg.[/quote']

Oljeskinn er det ingen som bruker lenger. De eneste skinnene som koster så mye er de dyreste typene basstrommeskinn. Et vanlig skinn koster mellom 150 og 250 for tom toms eller skarptrommer, avhengig av størrelse og type, mens basstrommeskinn ligger på mellom ca. 300 og 700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da mange som bruker oljeskinn... pinstripe er oljeskinn .. er nok EN GOD DEL som bruker de... Evans har også masse oljeskinn...

Men de koster ikke 500kr .. eller.. et bra stortrommeskinn koster det, men ikke for tammer og skarp..

ellers.. ang et sett til 7000 får du absolutt ikke noe bra hvis du tenker komplett for shellpakke, stativer, cymbaler, osv osv.. Får gjerne noe ok brukt, men cymbaler har jeg lite til overs for og kjøpe brukt.. men det er nok helt kurant hvis du er helt fersk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da mange som bruker oljeskinn... pinstripe er oljeskinn .. er nok EN GOD DEL som bruker de... Evans har også masse oljeskinn...

Det er en generell misforståelse som går. Definisjonen av et oljeskinn er et skinn i to lag, med en tynn film av olje i mellom lagene. Dette gir en EKSTREMT død lyd, ala Abba og 70-talls disco.

PinStripe, Emperor, Evans G2 o.l. er IKKE oljeskinn. Mange tror det fordi man har en "oljefarge" i plasten som ligner overflaten på olje, men dette er faktisk bare det at to plastlag (som kommer fra råstoffet... olje! :shock: ) ligger helt inntil hverandre, og derfor oppstår det noe som kan se ut som olje. Men det er IKKE oljeskinn.

De eneste som produserer oljeskinn i dag er Evans, som fremdeles har Hydraulic Blue-serien. Dette er de blå gjennomsiktige skinnene, som ikke akkurat er de mest etterspurte på markedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.