Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rør-Forsterker


LASL

Anbefalte innlegg

Hei.

Har skrevet ett nytt topic om dette før, men prisklassen har forandret seg. Tenkte det var greit å kjøpe en dyr forsterker nå, istedenfor å først kjøpe til 3.000, så 5.000 etc..

Har tenkt meg en rørforsterker nå, enten brukt eller ny.

Ønskene er:

+ Heftig vreng

+ Bra grunnlyd

+ Skal ikke gjemme lyden til gitaren, altså det skal komme forskjellig lyde om du bruker forskjellige gitarer.

+ Maks 50w, kanskje litt mer om combo.

Utseende er ikke viktig.

+Maks 10.000kr, kanskje litt mer, men da må jeg vente littegranne.

-------------------------------------------------------------------------

Mindre viktig:

+ Bra Clean

+ Tja.. vet ikke jeg.. solid? pålitelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du spille? Du vil ha en amp med bra cleanlyd, bra vrenglyd, god respons i forhold til gitar, samt at den skal være pen. En ganske allsidig en med andre ord..? laney kansje? 50w holder nok masse med combo..

Det er ikke så farlig med clean egentlig, bra vreng betyr mye mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at det er rør på begge sidene! (inn og ut..)

Hvis det ikke er det, ender det som gjerne opp med at det er bra lyd på lavt lydnivå, men den vil bare ikke spille bra på høyt nivå!

Hvis det er en skikkelig røramp med god lyd, ender det gjerne opp med at den spiller dritt på lavt lydnivå, men når du skrur opplitt blir det konge!

Sjekk ut Rivera-comboer! Gitaristen i et band jeg vikarierer litt i spiller på en Rivera-combo, og han har jævlig fet lyd i sin! Aner ikke noe annet om den enn at det er Rivera..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en leaney vc 50w 112 og er veldig fornøyd med den... betalte bare 5000k ny på Hagstrøm musikk i Bergen, liste pris på den er 10.000k, så det vil nok være mulig å få den brukt til den prisen du er villig til å gi...

Kan absolut anbefale den... gir kanskje ikke death metal vreng, men en pedal fikser nok det hvis behovet er der...

Den har en veldig god grunn tone som er varm å fyldig, trenger litt volum før du får den til å yte maks, men skammer meg ikke akkurat av lyden selv om jeg spiller lavt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  

Jeg har en leaney vc 50w 112 og er veldig fornøyd med den... betalte bare 5000k ny på Hagstrøm musikk i Bergen, liste pris på den er 10.000k, så det vil nok være mulig å få den brukt til den prisen du er villig til å gi...

Kan absolut anbefale den... gir kanskje ikke death metal vreng, men en pedal fikser nok det hvis behovet er der...  

Den har en veldig god grunn tone som er varm å fyldig, trenger litt volum før du får den til å yte maks, men skammer meg ikke akkurat av lyden selv om jeg spiller lavt...

comboforsterker eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er en combo, 1x12" element (heter 112...), funker helt fett til mitt bruk... Du har muligheten til å halvere motstanden (fra 8 ohm til 4ohm) å koble på et ekstra kabinett til for å få 2x 12", har ikke prøvd det så vet ikke om det funker bra. Men det er sikkert kult hvis du trenger litt mer trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.