Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Japan made Gibson?


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Har hørt at det gamle fra Japan er mye på høyde med Gibson, feks Orville les pauler og Greco(?)..

Noen som veit noe om disse gitarene evnt hvor man får tak i de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det gamle fra Japan er mye på høyde med Gibson, feks Orville les pauler og Greco(?)..  

Noen som veit noe om disse gitarene evnt hvor man får tak i de?

Du får dem herfra, blant annet, Orville står oppført under 'Gibson', mens de andre ligger under 'Japanese Brand':

http://www.tcgakki.com/menu/englishpage.html

Står endel om japanske gitarer her:

http://www.guitarsjapan.com/about.html

Jeg har to japanske kopier, og liker dem veldig godt, men jeg har ikke prøvd så mange Gibson-gitarer at jeg kan sammenligne noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt på utkikk etter en slik japan les paul selv. Har ikke vært mye borti så mange, men har prøvd to. Den siste var en helt kremfet 58/59 type les paul i limeburst. HELT utrolig gitar, Customshop specs. Du må betale mye penger for å få like god gitar fra gibson, og du kan faktisk finne dårligere gibson custom shop gitarer.

De koster fra 6k og opp til over 10k. Men har får du en les paul som er dønn klin lik ut som en ordentlig les paul. Håndlaget i japan med minst samme presisjon og delekvalitet som amerikanerne hadde.

Jeg skal prøve å sjekke ut flere slike gitarer nå fremover hvis jeg får muligheten.

andre som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått prøvd noen igrunn, har bare hørt mye bra..

er ute etter en Custom, hvit eller cherryburst.. har så lyst på custom at jeg nesten vurderer en Epiphone igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.