Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teoribok til Rock


LASL

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hvilken teoribok folk vil anbefale til rock, den bør inneholde litt om:

-skalaer

-akkordoppbygning

-improvisering, litt om hva som passer sammen.

-kanskje litt om hørelære, hvis det er mulig.

-tips og triks til nevnte ting, samt oppgaver som du kan relatere til det du lærer.

Kan nevnes at jeg har planer om å gå musikklinja, vil ha en god bok, som jeg kan få bruk for der og.

På forhånd takk!

Edit: Bør nevnes at jeg er rimelig blank innenfor dette, kan nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg vet at dette ikke er en teoribok, men videoen "Rock Disipline" er ganske bra. Lærte mye av den jeg.  :mrgreen:

Vil påstå den egner seg serdeles dårlig for nybegynnere. Selv skjønte jeg ikke bæret første gang jeg så den. Lærte litt mer når jeg tok den fram et år senere da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde egentlig foretrukket en norsk bok, selv om jeg forstår engelsk bra, så blir det lettest. Er musikklære av finn benestad en god bok da?

Ja, men du finner all informasjonen i den gratis på internettet. Sikkert også det som står om trekkbasun og pauker, men jeg tenker først og fremst på det som står om intervaller, funksjonsharmonikk og rytmikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Du kan jo sjekke Jan Eivind Tønnessen's bok Improviser.

Den vil jeg også anbefale på det varmeste, litt vanskelig å forstå i begynnelsen, men er bare å lese om igjen så forstår du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.