Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson SG???


The inflamables

Anbefalte innlegg

Det på bildet der er en Gibson SG Les Paul Custom. 33.995,-

Men jeg syns den ikke er no særlig.

Etter min mening:

1. Angus Young sg

2.Sg standard

3.61. reissue (enda denne er dyrere enn standarden)

10. Spesial faded( her er jeg nesten sikker på at man liksågodt kan kjøpe Epiphone! Epiphonen ser ihvertfall finere ut enn special faded syns nå jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, gigging er jo det som tærer mest på en gitar.

Greit nok å bruke den live hvis du er helt sikker på at dette er gitaren for deg, den du ikke vil selge noengang.

Men, gitarer i den prisklassen bør også sees som en investering, derfor er det lurt å være forsiktig med dem, spille dem hovedsakelig hjemme, i studio og evt. på noen rolige gigger her og der.

Da får du solgt den igjen for en mye høyere pris enn om du har mistet den i bakken og måttet reparere headstock, har masse beltespenneriper bakpå, har masse sprekker i lakken osv.

Du tar ikke en Bentley til rallybanen, liksom.

Dette er selvsagt kun min mening, og jeg vil også få frem at gitarer er til å spilles på. Men, gitarer i så høy prisklasse bør spilles mer forsiktig enn gitarer til oppmot 15000 eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reissue 61 er veldig fin. Han andre gitaristen i bandet har den.

Mange som mener den er bedre enn standard. Synes fadedutgaven er grei den, så lenge man bytter pickuper.

Jeg skal kjøpe denne :  

226197.jpg

Blir helt mo i knærne og får vann i munnen av å se på den.

(Har en ESP viper standard fra før og den er utrolig mye bedre enn alle andre SG'ene jeg har prøvd.)

Den var pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tilhører nok jeg en annen rase enn deg :wink:

Om jeg hadde kjøpt en gitar til 1 000 000 så hadde jeg gledet meg til dagen jeg skulle spilt live på en skitten bule med den :wink: (jeg hadde selvsagt forsikret den da). Man er selvsagt mer forsiktig med en Fender Strat enn en Squier Strat. Ser heller ikke på gitarer som en investering på samme måte som deg, ja de koster deg en 3 ukers sommerjobb, men jeg tenker aldri på hvorvidt jeg kan få solgt den dyrt igjen. Det viktigeste for meg er at gitaren passer i mine hender, og gjør den det, så skal den spilles for alle penga. Jeg regner automatisk med at spytter jeg inn en 12-15 lapper i en gitar så tåler den å spilles litt på (og vil trolig vare over 20 år i mine hender.

Du tar selvsagt ikke feil, jeg ser ditt poeng, men har bare et litt annet syn på det. Personlig hater jeg å bytte musikkutstyr, og dersom jeg snubler over et instrument som ikke er meg, blir det rett og slett ikke brukt i det hele tatt, og så solgt ganske omgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil jo selvsagt antakeligvis tenke over det 2 ganger før jeg tar rundt halsen/kroppen trikset med en så dyr gitar.. men man kjøper jo ikke en bentley for å la den stå i garasjen. vil jo selvsagt vise noe så fint frem - stolt som en hane. og er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å selge den videre.. hadde aldri tilgitt meg selv isåfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.