Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson SG???


The inflamables

Anbefalte innlegg

Tror det viktigste er å prøve gitaren før du kjøper den..

Har snakket med folk som mener Special'en er bedre enn 61 Reissue'en, så det varierer mye fra gitar til gitar.

EDIT: Med det mener jeg at hvis du finner en bra laget Special så kan den ofte være bedre enn en dårlig laget Reissue, selv om Reissuen koster mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på hvor mye penger du synes er verdt å legge i gitaren.

Personlig ville jeg spandert på en tusenlapp eller tre for å fa Standarden i forhold til Special/Faded modellen. Rosewoog gripebrett, binding, det ser og føles mye mer komplett. En kamerat har faded modellen, mye gitar for penga, men standard er fetere.

61' reissuen er vel enda tøffere, koster mer gryn, og angus young gitaren skal visst være helt krem = enda mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har standarden, den var lefthand, og kostet kanskje så mye som 5lapper mer i lisepris hos luthman enn special, men jeg fikk den for 12lapper.. Poenget er, hvis du noen gang skal selge så får du mer igjen for standard enn special, rett og slett fordi standard er "the" thing..

Standarden bør også være merkbart bedre, og er mye penere etter min mening.. gleder meg til jeg får min, er så lang leveringstid på lefthand..

Men prøv deg fram du.. Jeg kan ikke bestemme hva du skal ha.. Det er bare min mening, hadde jeg kjøpt en special så ville jeg kanskje ha helt mer i den retningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg Faded serien til Gibson er crap! Samme Intrykka har jeg om Fender Highway 1. Ang Hvilken SG modell som er bra, synstes jeg Special er litt kjip men adskillig bedre enn Faded.

Mitt stalltips er Standard derimot. Der gjør du et sikkert kjøp, selv om mikkene er litt muddy om du spør meg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reissue 61 er veldig fin. Han andre gitaristen i bandet har den.

Mange som mener den er bedre enn standard. Synes fadedutgaven er grei den, så lenge man bytter pickuper.

Jeg skal kjøpe denne :

226197.jpg

Blir helt mo i knærne og får vann i munnen av å se på den.

(Har en ESP viper standard fra før og den er utrolig mye bedre enn alle andre SG'ene jeg har prøvd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.