Gå til innhold
bel

Fender American Deluxe Stratocaster HSS

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det er noen som har testet denne gitaren? Er de to Samarium Cobalt Noiseless pickupene så gode som fender selv vil ha det til eller er det bare skryt? Skal til Statene i påsken så da blir det nok et gitar kjøp på meg, men er ikke sikker på hva jeg skal kjøpe... :lol:

Har lest en del reviews av Deluxe gitaren og det virker som den kanskje er det jeg leter etter...

bel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har spilt på en squier strat og synes den var helt grei å spille på. ikke skyt meg for innlegget mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at jeg har testet akkurat denne modellen, men Straten jeg eier er en deluxe-variant, og jeg har sikkert spilt på noen deluxe-gitarer opp gjennom årene.

Gnomen har noiseless-mikker i byggesett-straten sin (men om de er like vet jeg ikke), og de syns jeg låter fint. God tone og bra vintage-vibber. Halsen på deluxe-modellene pleier å være tynnere enn tradisjonelle strater, og båndene er gjerne litt bredere (medium jumbo). To-punkts vib.sett og låsende mikker er som i straten min, og det holder stemmingen godt samtidig som det er veldig behagelig å bruke. LSR-nuten kan være litt uvant, men den har fungert bra for meg og krever minimalt med vedlikehold.

Det var det jeg kom på i forbifarten, du kan jo spørre om det skulle være noe jeg har glemt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvordan den er.... men er sikkert kool! :wink:

du er heldig som skal til statene ass! :shock:

du kan godt kjøpe med en ibanez jem til meg hvis du har lyst, bare å sende pm om du føler at det hadde vært kult ellerno :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm hadde det ikke gjort seg med ørten gitarer under armen når jeg går forbi tollerne på flyplassen... Ikke for å være kjip men det er nok ganske mange andre som kommer høyere opp på "disse må jeg kjøpe gitar til listen" enn deg kirk... sorry mac... :wink:

Tusen takk for gode og saklige svar nettrom. Du har ikke erfaring med hvordan humbuckeren i bridge posisjon låter? Slik som jeg forsto det hadde du ikke en HSS deluxe men en med bare single coils...

bEL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe! regna med det.... bare spørte for morroskyld :wink: man vet jo aldrig om det finns noen greie folk her i verden :evil: :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tusen takk for gode og saklige svar nettrom. Du har ikke erfaring med hvordan humbuckeren i bridge posisjon låter? Slik som jeg forsto det hadde du ikke en HSS deluxe men en med bare single coils...

Aner dessverre ikke hvordan akkurat den låter. Straten min har to røde Lace Sensor-mikker i broen, kjørt i serie for å låte omtrent som en humbucker, og jeg vet av erfaring at det låter vesentlig forskjellig fra normale mikker.

Jeg har etter hvert fått teste endel gitarer med lignende treverk og HSS-konfigurasjon, og jeg har tilgode å finne en hvor humbuckeren ikke låt bra. I og med at jeg spiller alt av komp-gitar med hals/midt-mikk eller bare hals-mikken passer en humbucker i bro-posisjon fint. Komp med vreng og solospill får passende trøkk og jeg opplever humbuckeren som litt mer mellomtone-aggressiv enn single coils, noe som gjør at den kutter fint gjennom på soloer. Hvorvidt det funker for deg er selvfølgelig avhengig av spillestil, musikkstil og hvilke lyder du trenger.

Bare hyggelig å kunne hjelpe! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes de ny Noisless Pickupene til Fender stinker ! De låter altfor hardt. Jeg skjønner ikke (jeg skjønner det komersielle hensynet selvsagt) hvorfor d slutta med Duncans & -Texas Specials De gitaren var killer (Roadhouse, Lone Star & Big Apple som de het en gang i tia)

Til og med de nye clapton strattene låter 0- bra i forhold til de gamle . Dette sier jeg ikke bare for jg har en selv , men for di jeg har ører!

Men Bygekvaliteten på De nye Fender halsene med håndrullende bånd er et veldig bra tilltak !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.