Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tenkte og kjøpe opptaks utstyr.. studentpris altså:P


Anbefalte innlegg

hei igjen.

har nettop vært i byen og testa:

Digitech RP400

M-Audio Black Box

Boss ME 50

Synes egentlig alle var helt greie, men de mangler noe.. Jeg spiller bare metal, og trenger en pedal med bra clean lyd (dette fant jeg i alle pedalene jeg prøvde i dag) men distortion delen er litt verre (spessielt med tanke på soloer, hadde maks distortion på, men det var fremdeles litt "clean" preg over det hele). Ideal lyden er Slayer(Angel of Death)/Children of Bodom og Pantera. Skikkelig HARD distortion. Prøvde bare de ferdig programmerte effektene på Digitech'n og Black box'n og jeg prøvde "metal" pedalene på Boss'n med masse skruing og trykking. Synes at Boss leverte best metaldistortion, men det ble liksom et plastikk preg på lyden. Samme som på den jeg har nå (Boss 505II). Kan riktignok hende pga jeg brukte headphone output'en på pedalen eller headphonene var dårlig, men ser fremdeles etter noe bedre.

har dere forslag til en annen pre amp/pedal? alt opp til 3300,-.. helst med innebygd lydkort..

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå for me-50. Den har ingen god forsterkersimulator, og egner seg kun bra hvis du skal kjøre den gjennom en amp.

Har ikke prøvd de andre, men det skulle være mulig å få en god lyd ut av de med litt tweaking. Prøv også Line6 POD og kanskje de dyrere GT-6 og GT-8 Boss-pedalene. Du kan jo evnt. kjøpe en GT-6 eller GT-8 brukt, disse har jeg hørt MYE godt om. Spesielt GT-8.

Du bør også vite at du får ikke den samme lyden som Slayer og Pantera uten svindyrt utstyr. Selvfølgelig. Men tror du vil finne fram til noe du liker til ca 3000 uten problemer. Har forresten sett at Rammstein (som stort sett bruker Mesa/Boogie røramper) har brukt en Line6 PODxt under pre-produksjon i studio :P

Du mener vel Zoom 505II, ikke Boss? Du vil oppleve kjempeforskjell hvis du går noen lapper opp i pris fra den pedalen, ja 8)

Edit: Det ligger forresten en god-som-ny GT-8 til 3500,- på Sound1.no: http://www.sound1.no/portal_2003_dynamic/a...tHovedType_ID=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.