Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gammel gitar


Goggen

Anbefalte innlegg

Heisann allesammen,

Post fra nytt medlem, gammel gitar spiller.

Jeg har en gammel El. Hollow gitar som jeg fikk av en onkel for 25 år siden. Han brukte den når han var ung så den stammer nok fra 60 tallet en gang eller der omkring.

For kort tid siden begynte jeg å spille litt igjen etter en "pause" på 18-19 år, og når jeg gikk for å hente den på min mors loft, hvor den har ligget siden midten på åtti tallet var det et sørgelig syn som møtte meg. Det var i dårlig stand når jeg fikk den, men nå er den ubrukelig og trenger full restaurering.

Jeg vet ikke mye om den dessverre. Men på kassen (ovenfor den fremste mikrofonen) står det:

HELIOS STANDARD

JOHN G. HELLAND

MUSIKKHANDEL

SKIEN

I utseende likner den på en Gibson ES-165 Herb Ellis Signature (Rød).

Jeg har et par andre gitarer også, så jeg trenger ikke denne for å ha noe og spille på, men den har jo litt sentimental verdi, så jeg har lyst til å få restaurert den. Men jeg vil gjerne hvite litt mere om den førts... om den har noen verdi etc... og om det er lønnsomt og restaurere den.

Hvis noen vet noe om den eller kan henviste meg til noen som gjør, setter jeg stor pris på det.

Mvh,

Goggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann , og velkommen til forumet :)  

Han er (om jeg ikke tar feil) Norges eneste gitarmaker , og holder til i Tønsberg .  

Nilsefix

Tror nok du tar feil. Har feks Henry Urhaug som holder til under Hagstrøm musikk i Bergen. Utdannet gitarmaker og også veldig annerkjent. Mange kjente internasjonale gitarblader har hatt reportasjer om merket hannes "Eugen". Jon Norum (spilte i Europe, dro Final countdown soloen) og Mads Eriksen feks spiller på Eugen http://www.eugen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp Goggen !

Og velkommen til forumet !!

Helland ja ! hehe kult !

er kompis med sønnene til John Helland ja, de driver i beste stil ennå !

Ta en telefon til Helland Musikksenter og spør etter Stein eller Erik !

Erik samler på sånne gitarer, og kan sikkert hjelpe deg med eller henvise deg til en restaurerer !

Ring 35 52 45 65 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for hjelp alle sammen. Jeg tror det kommer til å bli et renoverings prosjekt av dette.

Mr. Bungle, det var morro å høre. Jeg kontakter de med en gang.

Hvis noen er interessert i bilder så har jeg det, men kan ikke se om det er mulig å legge de inn her? Si ifra hvis noen er interessert.

Mvh'

Goggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.