Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Wolfgang!


Gjest

Anbefalte innlegg

Siden vår kjære Ediie har byttet til Charvel (Som forøvirg lager noen fantastisk flotte og rimelige gitarer i "Journeyman"-serien) driver forhandlere over hele verden nå og selger ut de siste gitarene som er igjen med "Wolfgang" og "EVH" på headstocken. Det var altså en EVH Special (Ikke QT Special, men "Special") på tilbud som jeg for noen dager siden snubla over hos min lokale forhandler...

Jeg har tidligere klimpra på OLP og Musicmans versjoner og syns de var ganske så kjekke! Denne gangen ble jeg oevrvelda.. Så nå står den her hjemme og får ganske mye oppmerksomhet!

MEN!

jeg gjorde ikke leksa mi godt og noen har noen små spørsmål om denne gitaren... Tremen er ikke flytende. Det går bare an å "dive" med den. Jeg visste dette på forhånd, men syns ikke det var noen spesiell ulempe... Ryker en streng så blir den ikke ustemt! Det hadde alikevel vært kjekt om det gikk an å modde den flytende! Det går jo ant å bare stille den om så den flyter på samme måte som på strats. Altså uten å sette meiselen i kroppen, men er det noen som har noen erfaring med dette? Hvor dypt kan man komme uten å miste for mye dive? Det var en drop-tuner på denne gitaren som jeg sporenstreks fjerna etter strengeskifte (fra 0.09 til 0.10) og jeg oppdaga at det ble for "nesten".. Tips og råd om dette?

Ellers? Herlig lyd! Herlig hals! Nett og fin siden den nederste delen av kroppen er mindre en på andre gitarer og man kommer godt til! Mørkerød flammetopp, helsvart bakside og fin trefarget binding på sidene... flotters!

Tidligere har det vært diskusjoner her på forumet om halsen på Wolfer er kortere en på andre.. jeg han herved avlive denne myten! Det er 22 bånd på den og målebåndet sier 25.5 tommer!! Altså EKSTAKT like lang som på en strat! :P Pirkepirkepirke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers? Herlig lyd! Herlig hals! Nett og fin siden den nederste delen av kroppen er mindre en på andre gitarer og man kommer godt til! Mørkerød flammetopp, helsvart bakside og fin trefarget binding på sidene... flotters!

Hmm flammetopp, og hvit binding sier du? Det er ingen "special" min gode venn. Det er en standard :) Gratulerer med verdens grommeste gitar forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.