Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Få vintage look på gitaren?


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Har hørt og sett at folk har dyppet pickupdekselene sine i kaffe osv for å få de til å se vintage ut, men lurer da på hvordan de gjør med kroppen for å få den til å se litt slitt å gammel ut, sånn som på relic strater, litt lakk slitt av osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan Fender og Gibson gjør er det ingen andre enn de hos Fender og Gibson som veit. Siden de holder det hemmelig. Men bruk fantasien din, litt sandpappir, en varme pistol, kniv osv... bruk fantasien din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å "age" lakken på gitarer kan du sette den ute i sola noen varme dager (dekk til greipebrettet), da falmer lakken endel etterhvert.

For å få sånn "gammel sliten lakk" look, så legger de faktisk hele gitaren inn i fryseren og tar den ut etter en stund, da sprekker lakken litt her og der.

Disse to teknikkene er glimrende for å eldre looken på gitaren sin, men jeg vet ikke HVOR lenge den skal ligge i fryseren.. Ligger den der for lenge kan halsen din vri seg i samme slengen.. Ukult..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes at sånnt Relic greier & Vintage tillgjøring av instrumenter er TULL

Jeg liker at instrumentene mine er reno & Cleane !

At man relicer deler & hardware på f.eks en vintage gitar for å å det estetisk pent er jeg med på men allt dette Relic styret er bullshit om du spør meg !

Jeg har hatt fem -seks gamle fendere ( både 60 og ! tidl 70 talls ). Jeg har spilt på veldig mange vintage gitarer ......Både Fenders, Gibson & annet .... Jeg er ikke på knærne imponert...

For prisen av F.eks. en Pre-CBS Fender i strøken kondisjon får man jo en PRS Custom 24 med Uberflammer OG kanskje en Bogner amp !

Samler du derimot og skal invistere ?? Da er saken annen

Men det aller verste jeg ser er folk som selger bedritne gamle japse gitarer som vintage !!! ARGHHH....

Greit at GODE ! gamle Fenders & Gibsons både spiller og låter bra kan jeg være med på

:twisted: MEN ! hvorfor skal man herpe instrumentet sitt for å få det til å se vintage ut ? Du bare ødelegger verdien på dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malar du rustflekkar på bilen din?

Hahahaha' date=' knallbra punch! :mrgreen:[/quote']

Tror vi stiller det under verste argument noensinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.