Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Randall bra?


Fredrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dessuten , du kan ikke skru den høyere enn 3 , for da blåser du rommet til helvete ... Og dessuten så vil det jo bare bli en enorm bakdel på giger.. For du Må jo ha lyd ut av paen , og du da må skru den på 6 for å få ok lyd , så blir jo det så høyt at du ikke kan ha noe i pa , og da blir jo alt bare kjipt for lydmannen ..

Nislefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ..

Pluss :

et band fra Larvik der jeg bor , hadde en gitarist . Han skulle ALLTID ha 2 4x12 kabinetter , og rectifier , på fullt . Hvis ikke ville han ikke spille . Og resultatet av det var , at lydmannen fikk ikke skrudd god lyd , Bandet hørte BARE gitar , gitaristen fikk så nedsatt hørsel at han ikke kan spille live lenger OG alle i bandet måtte kjøpe støpte ørepropper som dempa 30 db...

Untatt gitaristen , han ville høre seg selv. Han ville ha lyden sånn at han kjente det i brøstet når han slo an en akkord...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo noen triks da, som jeg alltid gjør på jobber så langt jeg har mulighet til det:

Sette gitarampen(e) på siden pekende INNOVER svenen istedet. Altså pekende over på den motsatte siden, istedet for å la de stå bak ved siden av trommene og peker UTOVER. Da har man iallfall fått bort NOE av det værste.

ELler man kan også tippe forsterkeren helt/langt bakover og peke opp i taket, evnt bak mot bakteppet.

Men uansett så kan det fremdeles være problemer.

Problemet ligger jo først og fremst hos uerfarene band/musikere. Det eneste de er vant til er jo øveromlyd, og det betyr HØYT, i små rom hvor lyden slår frem og tilbake. Når de da kommer til konsertstedet så tror de at de fortsatt kan ha øveromlyd på scenen, men det er jo stikk motsatt.

Nå betyr ikke dette at man skal spille KJEMPESVAKT på scenen da. Det må man sjekke ut i forhold til hvert rom, og samarbeide med lydmannen. Husk at det er selvsagt fint å høre alle i bandet kjempehøyt, men det er en god ide å øve såppass at man ikke er NØDT til det.

Vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp..

Kuleste evver jeg har opplevd , Var et band fra sandefjord . Gitaristen hadde nettopp kjøpt seg Orange amp ,(120W men spiller som 493459w)

Han skulle ha naturlige overdriven i ampen da .. ikke noe pedal for han nei . Så han SKULLE ha den ampen på 10 i et relativt lite lokale ,..

vi sto ved lydbordet , og når han tok den første powerchorden , drysset det murpuss fra taket over pulten .. DET var sjukt..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var på Musikkompaniet og testa en slik RG75 forsterker. Kameraten min kjøpte den, men hadde det ikke vært for det hadde jeg tatt den med hjem. Han selger'n sa at "der Marshall slutter begynner denne her". Og joggu hadde han rett. Sinnssykt med vreng i den forsterker'n der. Skikkelig rund med mye fylde! + at det er noe slik Gain 1 og Gain 2 greier, så når man kjører begge samtidig tar det helt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hee......ja nilsefix hva skal man med 200W det er jo ikke noe vits....

jeg ville heller hatt en en Mesa Mark IIc+ 60w combo (rør åffkårs).....

tHeMuTh|n: Petrucci gjorde det på en kosnert i tyskland.....var rimelig stort der de spilte...han brukte to kabinetter som sto vendt bakover.. Begge kabinettene var micet..

Han hadde ikke noe lyd på scena....fikk all lyden gjennom øreplugger i "nice" kvalitet... (sikkert ikke nytt at fol k gjør det sånt men.. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.