Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

BBE sonic maximiser


hallo

Anbefalte innlegg

fin VST mappen til programmet du skal bruke og legg dll filene i sin egen mappe der, tror jeg

mine er i C:Program FilesSteinbergCubase SXVstplugins

også lager jeg en ny mappe inni den mappen som heter for eksempel "plugin " også inni den mappa legger jeg dll filene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin VST mappen til programmet du skal bruke og legg dll filene i sin egen mappe der' date=' tror jeg mine er i C:Program FilesSteinbergCubase SXVstplugins

også lager jeg en ny mappe inni den mappen som heter for eksempel "plugin " også inni den mappa legger jeg dll filene[/quote']

Alternativt så døper du denne mappen for "Gitarplugins"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk. Har fått til å bruke pluginene på ferdig innspilte lydspor, men er det mulig å få til å bruke dem slik at jeg hører det mens jeg spiller? Da er det jo bare å kjøpe seg et bedre lydkort, også har man plutselig mange modelleringer å bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guitarfx.net og let etter noe som heter revalver, guitarfx høres litt billig ut menneh er gratis, og revalver har bra lyd men koster penger for å få bort den PIP som kommer i ny og ne, dei er realtime simulatorer, plugger gitaren rett i og spiller, men dei er stand alone og ikke plugins

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk. Har fått til å bruke pluginene på ferdig innspilte lydspor' date=' men er det mulig å få til å bruke dem slik at jeg hører det mens jeg spiller? Da er det jo bare å kjøpe seg et bedre lydkort, også har man plutselig mange modelleringer å bruke...[/quote']

Jepp. Under Devices|Device Setup... |VST Multitrack, her tar du bort haken der det står Direct Monitoring. Deretter setter du opp effekter og plugins på sporet som en insert og trykker monitor-knappen.

Du bør bruke asio-driver til lydkortet. Hvis du har et dårlig lydkort så er det ikke sikkert at dette fulgte med, da kan du laste ned asio4all, og benytte denne i Cubase.

Problemet er ofte å få lav nok tidsforsinkelse (latency). Med bra lydkort får du latency ned i 1,5 ms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skal prøve det. Har prøvd Guitar Rig, og det er jo egentlig ganske ubrukelig med et dårlig lydkort. Har vel ca 750ms forsinkelse, og da blir det jo ikke akkurat bra...

Når man kjøper lydkort så er bra drivere halve prisen. Må ned i 6-10 ms før det går an å bruke. GuitarRig er nok den helt klart beste ampsimulatoren i dag (bortsett fra Simulanalog sin JCM900).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg får ikkje til å skru på direct monitoring, men er ganske sikker på at eg har asio,

Se i instillingene i Cubase at du faktisk bruker asio-driveren, det er ikke sikkert at denne blir valgt ved installasjon.

Last eventuelt ned asio4all. Om du vil bruker driveren eller ikke er opp til deg, du føkker ikke opp den orginale lyddriveren om du installerer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.