Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bove [05.08.05] oppdatert [07.11.05]


bove

Anbefalte innlegg

Var og kjøpte veggfester i går, så nå tenker jeg det er på tide med bilde:

gitarene.jpg

Akkustisk Yamaha med nylonstrenger. Verken særlig god å spille på eller god lyd, menmen... party!

Ibanez RG370DX 2004 mod. Kjører D'Addario XL .009 med lav action. Veldig lettspilt. Er ikke såååååå dårlig lyd heller (Standard picups)

Morgan Strat. Skjønner ikke hva alle har imot morganstratene. Selv synes jeg den er kjempefin å spille på, og lyden egner seg også bra til enkelte områder. Var egentlig standard svart/hvit, og har lugget omtrent ubrukt siden jeg fikk rg'en. Nylig tok jeg derimot og lakkerte plekterprettet blått, og pickupene, pot og switch sorte. Kjøpte deretter .012 strenger og stemte den i b e a d g b. (som 2.-7.-strengene på en standard 7strenger). Trykk her for å høre resultatet

Personlig mener jeg den har fått kraftige løft både lyd- og utseendemessig.

12.jpg

Denne Morgan 12-strengeren kjøpte jeg nylig brukt av Debris. Kjempefin lyd og god å spille på.

effekter.jpg

(NB: Hybelkaninene er kun lagt på i photoshop for å gi mer autentisk gutteromsfølelse)

Crateforsterkeren min (som jeg nesten ikke bruker), Digitech Metal Master og Marshall Jackhammer (koblet i 110% true bypass for tiden. Noen som vil kjøpe?)

sub.jpg

Kjørte tidligere lyden fra Metal Master'ns CIT-utgang, inn i et Audigy lydkort og videre ut i et Logitech Z-560 Høytalleranlegg. Dugde egentlig veldig bra til metal, men nå har jeg gått til annskaffelse av en slik:

blackbox.gif

M-Audio Black Box er noe som kan sammenlignes med en pod. Orket ikke legge sååååå mye penger i en pod, så jeg kjøpte heller denne på tilbud til 1800.

-Forsterkersimulatorer: Mange gode etterligninger fra kjente amper

-Effekter: Talkbox, Flanger, Arpeggio (den funker faktisk :P), Delay og diverse andre greier. Kanskje ikke de beste effektene, men de fungerer greit, spesielt delayen og talkboxen.

-Trommesamples: Masse forskjellige trommeriff, slik at du alltid finner noe som passer til det du skal spille.

-Midi-synkroniserte effekter (som jeg ikke klarer å få til å funke. Noen som vet om noe som må fikses i CuBase SX?)

Har bare hatt denne i en knapp uke, og føler ikke helt jeg har grunnlag for å skrive noen skikkelig annmeldelse enda. Legger heller ut et lydklipp foreløpig:

M-Audio Black Box show-off

Endret av bove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og kjøpte veggfester i går, så nå tenker jeg det er på tide med bilde:

gitarene.jpg

Akkustisk Yamaha med nylonstrenger. Verken særlig god å spille på eller god lyd, menmen... party!

Ibanez RG370DX 2004 mod. Kjører D'Addario XL .009 med lav action. Veldig lettspilt. Er ikke såååååå dårlig lyd heller (Standard picups)

Morgan Strat. Skjønner ikke hva alle har imot morganstratene. Selv synes jeg den er kjempefin å spille på, og lyden egner seg også bra til enkelte områder. Var egentlig standard svart/hvit, og har lugget omtrent ubrukt siden jeg fikk rg'en. Nylig tok jeg derimot og lakkerte plekterprettet blått, og pickupene, pot og switch sorte. Kjøpte deretter .012 strenger og stemte den i b e a d g b. (som 2.-7.-strengene på en standard 7strenger)

Personlig mener jeg den har fått kraftige løft både lyd- og utseendemessig.

Helt greit utstyr, hva med å legge ut ampen og evt effekter? hvis du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkurat så mye spennende der nei. Har en crate GX15R Forsterker og en jackhammer som jeg veldig sjelden bruker. For tiden låner jeg en metalmaster som jeg kjører rett i pcen gjennom CIT-utgangen. Må si surroundannlegget utkonkurerer den 15watten ganske lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk 370DXn er meget god i forhold til pris! Har en slik sjøl, byttet ut bridge og neck pupsa med en duncan og dimarzio og nå låter gitaren kanon.. utrolig lettspilt sak ja. Kan trygt anbefale deg å bytte ut pickupsa, gitaren går fra å være allright iforhold til pris til bli kanon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Tror vi har samme lydsystem :wink: Har også noe Logitech Z-opplegg.

Spiller ikke gjennom den da. Spiller gjennom en liten Cube 15' date=' som... ikke akkurat er veldig bra sammen med en ibanez.[/quote']

"Hemmeligheten" i systemet mitt er ikke forsterkeren og høytallerne, men derimot Metal Master'ns CIT-utgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.