Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Volumet er ustabilt. Jobb for meg, eller proffe?


Anbefalte innlegg

Jeg regner med at hvis man bruker volumpoten på gitaren veldig aktivt til swells osv. så slites den etter hvert ut. Tror at jeg har kommet til et slikt punkt nå.

Hvis jeg skrur meg ned til null på volumet så kommer det av og til en knappelyd. Litt knitring. Men verre er når jeg nærmer meg full guffe. Helt oppunder "10" kobler volumet seg helt ut og erstatter ren og pen gitarlyd med grusom skurring. Vel og merke ikke når jeg er helt oppe i "10", men rett under. Da er det vel på tide å bytte ut noe...

Synes dere det bare er å slenge fjøla inn til de som har gjort dette før, eller er dette en av de oppgavene jeg kan klare selv og faktisk burde gjøre på egen hånd for å besitte litt mer kunnskap om basics om gitaren. Ev. hva gjør jeg hvis dette er en jobb for meg? Duppeditter jeg trenger?

Har forøvrig EMG aktive singlecoiler hvis det betyr noe...

Lurer også litt på om det skal gi så mye lyd i forsterkern hvis jeg dunker litt rundt på gitaren...?`

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem selv. 2 ganger på samme gitar, da jeg først byttet til samme billige driten som satt der originalt.

Prøv å rens potmeteret ved å sprute kontaktspray inni og deretter skru det opp og ned mange ganger.

Hjelper ikke dette, er det en lett jobb å skifte den ut. Det er snakk om 3 loddepunkter. Ny del kan bestilles, eller kanskje den lokale gitarsjappa har den. Siden du har EMG skal du ikke ha den vanlige 250k eller 500k. Du skal sannsynligvis ha 25k, men sjekk EMG-siden for å være sikker.

Ang. lyd fra gitaren når du dunker på den: Jeg vil gjette på at dette kommer av at tremolofjærene dine klinger. Fyll opp med papir til det ikke lenger går å "spille på dem", så er problemet løst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons...

Er litt usikker på hva slags EMG jeg har. Det er vissnok et David Gilmour oppsett.

Det er enkelt å gjøre selv det. Om du vil kan jeg gjøre det for deg.

Gå til Imerslund og kjøp en ny pot og lodd den på.

Det hadde jo vært gemt. :)

Når er det du jobber der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det utelukket at det er batteriene som er tomme?

Har nettopp skiftet batteri, og når batteriet begynner å svikte så blir lyden bare svakere. Ingen knitring og hakking som nå når jeg beveger volumpoten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.