Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva syns dere om Hartke?


Martin

Anbefalte innlegg

4 x10" funker ganske så bra. Vil si at de fyrer ut lyd som ville tilsvart kabinetter av høyere prisklasse enn det de faktisk. Får ganske klar lyd iogmed at du har en tweeter i tillegg. Det eneste er at med bare et 4x10 kabinett får du gjerne ikke så mye bunn du vil ha, hvis du liker å spille på 5 strenger. Da er det gjerne greit å ha et 15" kabinett. Men det gjelder vel egentlig de fleste 4x14 kabinetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg bruker en dynacord035 83cm høy 60cm bred og 30cm mm bred bakover heh synes den har en grom mørk lyd, men på lysere toner vet eg ikkje, eg synes den er overall ganske bra, men tror du det går an å ha flere kabinett samtidlig? for eksempel dynacorden og en 15" hartke? gått bra eller bare..dabbet av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, denne dynacord kabinett tingen er veldig gammel tror jeg, dne finnes ikke på siden dems og jeg har ikke funnet noe når jeg har søkt,

anyway, hvor mye koster hartke kabinett da? kan jo forsåvidt sjekke selv men sånn brukt pris?

(ps har også en marshall 4x10, men tør ikke bruke bassen på den, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i bunn og grunn bør dere tenke: Hva pokker er vitsen med å ha så store og tunge kabinetter? Hadde hartke 4x10, og det var et helvete å dra på.

Kjøp heller to tolvtommere, eller to 2x10 kabinetter.

"Du får ikke nok bunn med et 4x10 kabinett." Vel, det er ikke med oss bassister som gitarister - at den lyden som kommer ut av kabinettet kommer ut til publikum.....PA kassene der du spiller må ta den støyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har på en måte rett ja, eg har bare denne forsterkeren og derfor kan vi ikkje øve så mycket siden den er et helvette å dra med seg, men men vi lager et øvelse rom på loftet hvor vi skal ha egene forsterkere eller noe, hehe

men eg skulle fortsatt likt å ha to kabinetter, for die egner seg godt såvidt eg har hørt på den eg har nå til å spille i småe lokaler, for den drar volumet ganske høyt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok i live sammenheng at pa'en tar støyten, men i studio/øvings sammenheng, spesielt i øvingssammenheng er det kjekt å ha litt ekstra bunn, hvis du leker deg spesielt mye med 5 strenger.... Kommer jo og selvfølgelig veldig an på hva musikk du spiller og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg får en B bass som eg kaller dem, en femstrenger uten g strengen, (b e a d) så da må eg nok ha litt ekstra bunn, spilelr også noen sanger som er stemt a1 og oppover så jah bunn må eg ha, men også tight lysere lyd for å få den slap aktige lyden på slakke strenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.