Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kommer ikke videre...


Kian

Anbefalte innlegg

Lær deg en del mer teori!

Sitt og hør på gitarmusikk.. Så kan du bare jamme med, eller prøve å gjenta frasene som blir spilt. På den måten får du litt bedre begrep på hvor de forskjellige tonene er på halsen, samt at du bli god til å improvisere. Gehøret ditt vil vel bli betydelig bedre etter litt øving..

.

Skal han lære mer teori ved å sitte å høre på gitarmusikk ? den skjønte jeg ikke .... hehe

Jeg er enig medThemunin på dette med strukturert øving . Du kan fint øve 5 timer om dagen , men om du gjør dette ustrukturert er det like greit å øve 30 minutter ordenlig .

Boka til Petrucci som heter Wild Stringdom går gjennom detta på en god måte .. Sett opp et veldig konkret øvings skjema , med mål , eksakte tider du skal gjøre ting , og hvem øvelser du skal gjøre .

Gjør dette i noen uker, med strengt disiplinerte øvelser , tving deg til det i noen uker , og da blir du motivert og "bedre-igjen" ....

Jeg skal gjøre det nå ,. har bare ikke kommet så langt ...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har gitarlæreren min nå da. Skal bare komme oss igjennom en sang. Blir vel ferdig med den neste gang. Skal se om jeg får han til å lære meg en del mer teori. Men hadde vært utrolig greit med en bok som viser skalaer osv og gir deg litt info

Kjipt med bare en halvtime hos gitarlærern min og da blir jeg liksom ferdig med leksene dagen eller 2 dager etter. Og må som regel vente helt til mandag igjen. Selvom jeg prøver å finne ut av sanger selv også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange gode toeribøker ute på "markedet", men det er ikke veldig vanskelig å lære seg selv heller!

Det gjelde å være litt strukturert å skaffe seg noen knagger å henge all teorien på, for det er helt klart utrolig mye å lære!

Ingen vits i å stresse heller, start med skalaer og analyser det du spiller. Jeg tror det kan være viktig å starte med akkorder også.

Du kan ta en vanlig treklang eller firklang, og analysere den, finne andre måter å spille den på (omvendinger om du vil).

Hvilken skala kan jeg spille over denne akkorden?

Eks: Kirketonearter er veldig greit å starte med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.