Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Intro: Em - D - C - D (2x)

G - Hm/F# - Em - D - D

G - Hm/F# - Em/C - D

D7 - D7 - D7 - D7 - D7 - D7 - D7 - D7 (Dropp tersen (F#))

Refr: G - G - G - Em - C - D7

G - G - G - Em - C - G/H

Bridge: D7/G - D7/F# - G/H - C - Hm/F# - Em (Kromatisk bassnedgang: E, D#, D, C#)

Cmaj7 - Hm7 - Am7 - G/H - C - G/D - C - Eb - D - G

Også gjentas D7 akkorden fra introen (ta-ta-ta-ta) for også repetere temaet.

Outroen er slik:

G5 - G5 - G5 (ta - ta - ta - ta - ta - ta - ta -ta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre hånd: Spill D med tommelen, F# med pekefingeren, A med langfingeren og C med lille fingeren. Altså en D7 akkord.

Venstre hånd: Spill G med tommelen og en G lengre ned med lillefingeren (oktav-sprang).

Skjønner ikke hva problemet er :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da forstår jeg. Trodde jeg skulle ta hele greia med venstre hånda :lol:

Men hvis jeg må bruke begge hendene til å ta grepe så kan jeg jo ikke spille melodien samtidig :roll:

Må det være to personer for å spille den da eller er det noe jeg har missforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man spiller besifring på piano er det vanlig å utelate toner man ikke har bruk for. Kvint er vanlig å utelate, samt at man kan spille grunntone i venstrehånd i stedet for å ha den i akkorden du eventuelt måtte ha i høyrehånd.

Så da er et problem ute av verden.

Selv bruker jeg tredje, fjerde og femte finger (i høyrehånd) til å spille melodi når jeg spiller besifring (ikke nødvendigvis Macgyver). Husk at akkorder er ikke noe man skifter for hver meloditone. Melodien er simpelthen en overgang fra akkord til akkord. Du kan jo la hver akkord ligge stille i stedet for å bruke de til å kompe melodi. Hehe. Bare si fra hvis det er noe jeg gjør uklart! :)

Men det var MacGyver du spesefikt ville ha tips på, ikke sant? Jeg har sort of laget min egen lille versjon av den på piano som er veldig tro til originalen. Jeg kunne så klart ha spilt inn noe på Finale, men vi får se om jeg gidder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det her er kanskje litt off topic, men med det samme vi er innpå piano... bruker www.pianotabs.net , men siden det virker som om du har bra peiling så lurte jeg på om du vet om noen andre sider også? finner f.eks ikke five for fighting-100 years, daniel powter-bad day osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg bruker ikke pianotabs (skal sjekke ut siden nå). Jeg laster ned MIDI-filer og åpner de i inn i Cubase. Der får jeg opp noter og alt. Ellers bruker jeg øret ;)

Edit: Æsj! Noe så tungvint! (pianotabs.net). Lær dere noter eller besifring følks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.