Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Norsk akustisk lapslide gitar


Iffy

Anbefalte innlegg

Bygger akustiske lapslides i karbonfiber. Holder på med mitt 3. prosjekt nå; Halua Style 1.5 Denne blir laget på bestilling fra Ben Harper (www.benharper.net). Han er også eieren av Prototype 2. Sjekk hjemmesiden min for detaljer.

Hæng lus.

Hans J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ganske vanvittig prosjekt -- med tilsvarende resultater! Egentlig ble jeg mest overrasket over hvor naturlig, nærmest organisk, lyden var, jeg ville forventet noe ganske annet fra karbonfiber. Stilig opplegg uansett.

Hvordan bygger du de foreløbig? Antar at du lager en form i et eller annet materiale, for så å støpe utenpå denne? Kan formene brukes flere ganger, og i tilfelle, hvor langt er du fra å kunne utvide produksjonen, om dette er ønskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas

Jeg lager først en modell i skum, støper så rundt denne, tar modellen ut, og sitter da igjen med en negativ form som jeg støper selve gitaren i. Formen kan brukes flere ganger.

Hans J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilsefix:

Så langt har jeg kun laget prototyper, men ser ikke bort fra at jeg kommer til å produsere på bestilling om ikke lenge. Modellen jeg holder på med nå blir hakket råere enn den forrige. Bl.a. vil alluminiumen blir byttet ut med titan.

Gibson_sg:

Tusen takk, Knut Hem (som spiller på lydklippene) er en jævel av en lapslider. Stor respekt for han, og glad for å ha han med...

Raven:

Gitarene må lakkeres for å beskytte epoxyen uansett, og type lakk er ikke like avgjørende som på en tregitar. Sjekk: http://www.rainsong.com/

Tarin:

Helt vanvittig å ha Ben på lag! Har vært BHIC-fan i mange år, og har sett han live mange ganger. Surrealistisk følelse når gitarteknikkeren hans (Randy Freedman) spurte om jeg var keen på å lage en gitar til Ben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje fordi han lager dem? da blir det jo nesten som hannes gitarer

Men han viser de ikke akkurat frem, han markedsfører de. Så enten skulle denne ha vært på Kjøp og Salg eller på Gitar. Mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.