Gå til innhold
magnusberger

Weezer - Beverly Hills

Anbefalte innlegg

Selv om sangen er ganske så fjortis, er jo gitarlyden i soloen ganske så fet! Hvilken effekt brukes her? tror dave grohl i foo-fighters også bruker samme effekten en gang i blandt. Er det en sånn wahwahlignende greie med rør til munnen eller no? Har sett Grohl stå med et rør inn i kjeften når han spiller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

weezer er da ikke fjortis!

Mener du det samme som Bon Jovi bruker i livin on a prayer(eller no)?

Foo Fighters bruker det i sangen Generator, men ikke lenger live tror jeg!!

Er du sikker på at det er det weezer bruker i soloen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Weezer er jo bra, men den låten har vell snurra noen ganger på svisj o.l. ;)

Den effekten er jo ganske karakteristisk, må være noen som vet hva det er for no? Litt wahwah-aktig, men allikevel ikke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, alle sanger som går på Svisj er skikkelig fjortiss. Ta Brothers In Arms for eksempel, skikkelig fjortiss-sang. For ikke å snakke om at Dire Straits er et skikkelig fjortiss-band, de har jo sanger på Svisj!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måå folk begynne å bråke her med en gang noen har en mening. Jeg syns den låta er fjortis, og det står jeg på. Og ja: jeg syns svisj og alle andre sms-underholdningsprogrammer bare er drit også. For ikke å snakke om mtv... MEN det er ikke det jeg diskuterer, jeg spør om hvilke EFFEKT som brukes for å få LYDEN i soloen å ovenfor nevnte sang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da faktisk du som drar opp at den er fjortiss da!

Og jeg sier ikke at Svisj ikke er fjortiss, men det betyr ikke at alle sangene som går der, er fjortiss-sanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Effekten dere snakker om må være en Talkbox. Kanskje ikke akkurat denne, men sånn ca: http://www.snakepit.org/talkbox.pdf

Da har du en slange i munnen, og hvordan man rører på munnen påvirker en wah-type lyd. Slash bruker den på rocket queen soloen i tokyo 92 iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å være et rør, men kan være en mikrofon. Søk litt rundt så finner du det nok ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel slik som Mick mars bruker på Kickstart My Heart med motley crue helt i slutten

Er også som nevnt på living on a parayer me bon jovi..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Talkbox ja. Gitaren kobles i boxen og når du da spiller så sendes lyden ut av boxen og opp gjennom slangen som går inn i kjeften din. Forran kjeften igjen har man en mikrofon som plukker opp lyden du former med kjeften.

For å teste ut hva jeg mener ta opp mobilen deres, spill av en ringe tone og plasser mobilen med høyttaleren pekende inn i kjeften deres og form kjeften deres i forskjellige fassonger så skal dere få høre hvor morsomme lyder det kommer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.