Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gripmaster


LASL

Anbefalte innlegg

Heisann, lurer på hvilke fordeler og ufordeler en gripmaster har, sånn som du trener fingerstyrke med. Privatlæreren jeg var og spilte en stund hos, sa at du kunne få sånne seneskader på underarmen... er det sant? eller kan det hjelpe å bruke en sånn i forbindelse med gitarspilling, er ganske svak i hånden egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan den saken er - om den er justerbar osv, men generelt for styrketrening gjelder jo at du skal begynne med mange repitisjoner på lav intensitet, for å så, etterhvert ta tyngre øvelser med færre repitisjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden minte meg på at jeg faktisk har en gripmaster. Faktisk to.

Styrken er ikke justerbar, men de finnes i forskjellige styrker. Har en blå/light og en rød/medium selv. Den som er light er kanskje riktig styrke for meg, men jeg tror det er noe feil med den siden de jeg trykker ned går i hverandre hele tiden. Den røde funker, men den er skikkelig tung.

Jeg har selv planer om å sette meg inn i Allan Holdsworth sin legatoteknikk som bare bruker hammer-on's, så jeg kom akkurat på nå at jeg kan lage meg et lite treningsprogram for fingrene.

Skal se om jeg får det til å bli rutine, og om jeg fortsatt holder på med det etter noen uker kan jeg skrive en melding her om fremgangen eller evt. problemer jeg måtte få. Skal prøve på å ta en banan og en proteinshake etter hver økt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden minte meg på at jeg faktisk har en gripmaster. Faktisk to.

Styrken er ikke justerbar, men de finnes i forskjellige styrker. Har en blå/light og en rød/medium selv. Den som er light er kanskje riktig styrke for meg, men jeg tror det er noe feil med den siden de jeg trykker ned går i hverandre hele tiden. Den røde funker, men den er skikkelig tung.

Jeg har selv planer om å sette meg inn i Allan Holdsworth sin legatoteknikk som bare bruker hammer-on's, så jeg kom akkurat på nå at jeg kan lage meg et lite treningsprogram for fingrene.

Skal se om jeg får det til å bli rutine, og om jeg fortsatt holder på med det etter noen uker kan jeg skrive en melding her om fremgangen eller evt. problemer jeg måtte få. Skal prøve på å ta en banan og en proteinshake etter hver økt. :)

Høres bra ut, post her om framgangen din du, og ja, jeg er sånn noenlunde innforstått med å lage seg treningsprogram..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flexer langefingeren*

Ok, da var dagens trening over. Fant ikke noe program på nettet, så jeg lagde et selv:

Gripmaster program:

Presser ned med fingertuppene og bruker den røde (medium) gripmasteren.

4 x 10 med alle fingrene

10 x 10 for tommelen

2 x 10 ganger per finger (plasseres i første spor på gripmasteren, støttes med tommelen)

Nå får vi se åssen det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.