Web Analytics
Jump to content

Line 6 PODXT

Mr.CobainFan
 Share

Recommended Posts

Er det noen som vet noe særlig om denne??

Hvordan synes dere den er (generelt sett) Lydmessig, kvalitet osv.

Lurer på om jeg skal føre opp denne på ønskelista til jul, men så lurte jeg på hvordan det kom til å låte med litt "shabby" utstyr?

Gitar: Alf (vet ikke)

Amp: Laney HCM30R

Testet POD 2, den synes jeg var ganske kul, men....

Pod'en e vel ganske bra til prisen (var det ikkje i 2-3 klassen) Og så vidt eg husker så e det en digital muliteffektprossessor. Selv så liker eg ikkje de digitale muliteffektprossessorene i den prisklassen. Har selv slitt med en Zomm gfx 707. Men til nybegynner bruk og sånn e de ypperlige, man får mange effekter man kan leke med osv. Spør no musikksjappen din om du ikkej kan få testet pod'en på forsterkeren din. Enten om de har en lik i butikken eller om du kan få lånt pod'en med deg hjem noen dager (hagstrøm musikk i bergen lar deg i allefall låne med deg hjem til test for en dag eller to)

Amp simulator e tøft ja. Var sikkert ikkje den poden eg trodde det var. Sjølv så går eg å sikler på en Boss- GT6, ligger vel på en 5500kr har testet den og mener den e genial. Sjekk den ut, kan kanskje være verdt å gå opp en tusenlapp for å få noe skikkelige greier (sier ikkje at poden du ser på e dårlig, har bare ikkje testet den selv enda)

syntes det er litt kjipt å si at du "ikke liker digitale prosessore i den prisklassen" når du har testa Zoomen , zoom har ikke lagd et eneste decent produkt ....

Poden låter veldig fint til innspilling, og man kan presse frem mange kule lyder om du kjører den rett i et lydkort .

Og den låter mye finere enn mange prosessore som er dyrere jeg har hørt . dette er som sagt snakk om å kjøre den rett i et kort ..

For deg som snakket om Amp Simulering , så drit i det . Det har ikke noe å si hva det står den simulerer, se på det som bare nye lyder . .

De ligner ikke på ampene det står ... sitt å skru isteden å finn en lyd som ikke "heter" noe , men som er orginal ....

Jeg vet ikke forskjellen på xt og 2 , sikkert litt mer av noe ..

Nilsefix

hvis du er ute etter en boks for å spille inn sanger på pc eller harddisk-recorder, er kanskje pod tingen for deg. (Jeg vil nok heller anbefale noe fra tech21..)

Hvis du skal bruke den sammen med en gitarforsterker ville jeg heller gått for en brukt boss GT-3 eller GT-5. Selv om de har en tendens til å låte litt "digitalt". Jeg foretrekker egentlig enkeltstående effekt-bokser, siden de låter bedre. Desverre en smule dyrere hvis du trenger mye forskjellig..

Et annet anternaltiv er å drite i effekter og heller bruke pengene på ny forsterker og gitar :P

Amp simulator e tøft ja. Var sikkert ikkje den poden eg trodde det var. Sjølv så går eg å sikler på en Boss- GT6, ligger vel på en 5500kr har testet den og mener den e genial. Sjekk den ut, kan kanskje være verdt å gå opp en tusenlapp for å få noe skikkelige greier (sier ikkje at poden du ser på e dårlig, har bare ikkje testet den selv enda)

Trenger cash så du kan få min Digitech 2120 Artist til samme prisen, den har ikke så mange amp-simuleringer, men den har MYE mer og lyder MYE bedre

hmm

Asså , det med at den ikke låter like bra som en amp tror jeg er noe vi alle har for seg .. Den låter ikke LIKT sånn som line6 prøver på (noe jeg syntes er jævli mongo , de burde heller bare kalle det en pod å la det være en pod) . Men om en kjent gitarist hadde gått opp på en scene og spilt pod ut høyt og sagt det var vox tror jeg ikke du hadde protestert ...

Du kan godt si "jo!" men jeg tror fortsatt ikke det ...

Nilsefix

Kjøp deg heller den nye Alesis Guitar processoren til 1000,-, og spar resten av pengene til en ny forsterker... Det ville jeg gjort. Det er uansett begrenset hvor mye glede du vil ha av en PODXT i kombinasjon med den 30W Laney trans-ampen din.