Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anngående innspillinger som blir lagt ut...


kruneh

Anbefalte innlegg

Først og fremst er jeg glad for at vi kan diskutere dette såpass saklig som her er gjort.

Enkelte argument kan jeg ikke argumentere mot engang..

La meg poengtere at dette selvfølgelig ikke er noe som sliter på min mentale helse, det er tross alt bare en ubetydelig bagatell, også i mitt liv for den som måtte lure.

Som sagt, jeg bare finner det litt underlig at man må legge ut et opptak som er gjort akkurat den kvelden alt var galt ifølge unnskyldningene.

Derfor tror jeg unnskyldningene ikke nødvendigvis har så mye sannhet i seg, og å lyve er jo ikke bra :mrgreen:

Jeg skjønner jo at det kan føles betryggende osv, men hva med å si at dette var det beste jeg fikk til, jeg er jo bare en amatør.

Ikke skyld på utstyret f.eks, det har jo ikke noen mulighet til å forsvare seg. 8)

Jeg er god på bunnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en harding til å skrive slike unskyldninger!

Men saken er jo den at når du sitter og hører på opptaket den natta du gjorde det, da er det jo så konge bra! Etter å ha hørt det 20 ganger er det fremdeles like bra! Men når du skal legge det ut, hører du igjennom det en siste gang, og begynner å forstå at det faktisk var rævva! du har jo innstillt deg på å legge ut musikken på nettet akkurat nå, så det er jo ikke tid til å gjøre noe bedre opptak! så da legger du ut opptaket og finner på en rikelig bunt unskyldninger som kan få opptaket til å stige litt mer på "rankstigen"!

Det er tåpelig, men det gjør jo så utrolig godt å ha noe å skylde på! Slik som:

"..Det var tordenvær i går, så opptakern ble så ustabil da vettu! Til slutt ble den så ustabil at den tok opp feil toner på soloen!..." :P

Saklig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis når jeg legger ut ting er det for å få konstruktiv kritikk, ikke bare skryt og stas.. Derfor påpeker jeg gjerne selv de tingene jeg er misfornøyd med..

Ellers er jeg i stor grad enig med kruneh, er vel ikke noe vits å legge ut ei låt du er totalt misfornøyd med..?

Velvel

edit: reagerer vel egentlig mest når det kommer kommentarer som; jeg veit det er dårlig, skal spille inn på nytt. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orker ikke lese alle innleggene, men jeg må si meg veldig enig i poenget her..

blir også ganske lettere irritert hver gang jeg hører et klipp som ikke er spesielt bra, der det ligger en haug med unnskyldninger bak.. Hvis man kan bedre, så bruk den tiden som trengs for å spille inn så bra som du kan.. hvis du ikke kan bedre så kan du ikke bedre.. ferdig med den..

Og til deg som sier at "hvis man har hatt blindtarmbettenelse og feber og har spydd om natta, så burde man få lov til å unnskylde seg for opptaket"..

Hvem i allverden er det som gidder og sette seg ned og spille inn noe når man er i den situasjonen.. ?!?

Jeg går ihvertfall aldri i studio og spiller inn med spye på klærne og tarmpose hengende ut av magen, og bleie i trusa...

Men det får være dere i mellom..

Så mitt tips... Spill inn så mye du kan mens du spiller, og bli behagelig med å vite at alt du spiller blir tatt opp, og kan høres igjen og igjen titusener av ganger av andre...

Og når du føler du har gjort et bra opptak.. Så legger du det ut, og får andres synspunkter.. det er jo ikke vits i at vi skal drive og kommentere alle klippene her, når de som legger de ut allerede har gjort det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk burde være stolte av det de presterer! Og tross alt er det en god del som virkelig preseterer bra, selv om ikke synes det selv. Det som er moro å se/høre på her, er jo nettopp "amatører". Er man ute etter å høre proff, ferdigmixet musikk, så bestiller man det fra cdon.com eller noe sånt. Leste for bare noen dager siden et intervju med en gitarist på heavymetal.no, og han sa det samme som det man kanskje vil frem til i denne tråden, nettopp at det mest utbredte problemet blant musikere på amatørnivå er at de mangler troen på egen prestasjon. Hvis man sier og tror at man ikke klarer noe, så gjør man det virkelig aldri heller. Mens sier man derimot stort til seg selv, og gjerne andre, at "jeg synes jeg er flink, jeg er stolt av det jeg klarer, og jeg skal få til det jeg ikke klarer enda også"; DA kommer man langt!! Så stå på folkens, det er maaaaaaange dyktige musikere her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.