Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anngående innspillinger som blir lagt ut...


kruneh

Anbefalte innlegg

Hvorfor må nesten alle som legger ut innspillinger unnskylde seg i øst og vest?

-dårlig tid

-trøtt

-feil på mixern

-kan mye bedre (???)

-sent

-gjort på ti minutter

-litt tid til overs

-mye feil

-litt surt

osv etc

Den mest brukte endingen:

-menmen...

Spesielt i blues "føljetongen" har man sett dette.

Om man er så misfornøyd får man vente til man er opplagt og klar for noe man synes blir bra.

De aller fleste vil nok tross alt ha litt skryt når de legger ut musikk her vil jeg tro.

Dette er ikke for å rakke ned på noens innspillinger, men man er da vitterlig ikke bedre enn det man presterer til enhver tid.

Jeg er ikke interesert i en skittkastingstråd, det er ikke det dette skulle være.

Bare spill inn det dere klarer og legg det ut, men slutt unnskyldningen, det ser bare patetisk ut.

Og ikke be meg om å legge ut musikk, for jeg trenger unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt det store poenget. Og dessuten, såvidt jeg ser har ikke du lagt ut noen innspillinger selv enda...

Det kan være mange grunner til at man gjør det. Gjerne fordi man selv føler en kunne gjort det bedre om man hadde hatt bedre tid, ikke kastet opp natta før, ikke blitt operert for blindtarmbetennelse samme dag etc...

Det virker også distanserende og derfor betryggende for den som har spilt inn, man føler seg ikke så utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, for å være mer presis og seriøs.

Det jeg mener er at man ved å unnskylde seg prøver å gi seg ut for å være bedre enn det man er, for man er jo ikke bedre enn det man presterer er man?

Men jeg skjønner poenget ditt Gnome, man stiller seg ikke så til hugg.. Helt korrekt og sikkert lurt nok, men hold dere iallefall for gode til å skylde på utstyret eller si at dere kan så mye bedre.

Men jeg skjønner ikke hvorfor folk må spille inn akkurat den natta de er i dårlig form eller når gitaren låter drit osv.

De fleste her er glade amatører, la oss ikke late som noe annet.

Patetisk var kanskje et feil ord ja, sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, for å være mer presis og seriøs.

Det jeg mener er at man ved å unnskylde seg prøver å gi seg ut for å være bedre enn det man er

Ikke nødvendigvis. For eksempel, så skrev jeg "bla, bla, menmen..." som var en av frasene du gikk i rette med. Underforstått i det jeg skrev lå "jeg er ikke elektrisk blues-mann, men prøver allikevel". Jeg ser ikke hvordan det kan tolkes som: "Jeg er egentlig flinkere på elektrisk blues, men klarte ikke helt nå", som vil være å gi seg ut som bedre enn man er.

Mitt utsagn gikk nettopp ut på å innrømme at jeg ikke kunne det, slik at folk ikke forventet så himla mye når de var så greie å laste ned og lytte til det. Streit sak, det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, streit sak.

Selv om du brukte "menmen" betyr ikke det at jeg hadde deg i tankene.

Men det finnes de som med rette kan ta min kritikk mot seg.

Jeg er selvfølgelig ikke interesert i å gi eksempel da dette ikke er ment som personangrep.

Jeg ble bare lei av å lese alle unnskyldningene "hver" gang jeg åpnet en inspillingstråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faenmeg begynne å legge ut gamle barnesanger, samt en drøss med unnskyldninger kun for å irritere deg.

Vil man ikke bruke lenger tid på et opptak for å få det perfekt, så vil man ikke det.

Hva er galt med å vise folket hvordan man spiller hvis en setter seg ned med en gitar for bare å spille? Uten å bruke 4011 forsøk?

Og du kan jo selvfølgelig drite i å lese alt sammen.

Menmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menmen...

Hehe, bra..

Jeg er ikke ute etter det perfekte opptaket etter nitidig øving, det er ikke det det er snakk om.

Jeg har selv sittet og terpet og terpet en solo og plukket vekk alle unødvendige toner og følt at jeg perfeksjonerte det til fingerspissene. Kun for å høre på opptaket at soloen ble fullstendig ødelagt. Ingen flyt, ingen følelse osv. Soloen tone for tone var nok langt bedre enn første opptak, men spontaniteten og feelingen uteble totalt.

Man trenger ikke spille perfekt, bare være fornøyd med det man legger ut, det virker det som om noen ikke er her.

Da skjønner ikke jeg vitsen med å legge det ut, for så å unnskylde seg om det er så dårlig. Satt på spissen dog..

Forøvrig er jeg så rolig anlagt at dette ikke på noen måte tar knekken på meg så dine barnesanger er hjertelig velkomne.

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er jeg så rolig anlagt at dette ikke på noen måte tar knekken på meg (...)

Hm...

Jeg irriterer meg ikke over IDOL eller Backstreet Boys, men dette irriterer meg ja. :twisted:

Da skulle man jo tro at dette plager deg skikkelig? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange legger ut "halvferdige" arbeider i håp om kritikk, f.eks. i håp om å finne ut hvorvidt det er noe å arbeide videre med. Om absolutt alle du spiller det for misliker det kan det rett og slett hende det ikke er noen vits i å forsøke å skape det "perfekte" opptak, og et forum som dette burde være en plass der man kan lufte ideene sine for "fremmede". Ofte kan det hende (og burde være) det er musikk i utvikling, og ikke teknikken som står i fokus, og da er det greit å si ifra at det ikke er en ferdig innspilling, men snarere et "work in progress".

(ble visst rotete dette, men tror budskapet når frem :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at man ved å unnskylde seg prøver å gi seg ut for å være bedre enn det man er, for man er jo ikke bedre enn det man presterer er man?

Du prøver å si at enkelteksempler alltid er representative for resten, hvilket er feil. Spiller man ellers bedre, så gjør man det, uansett hvor dårlig det ene opptaket måtte være.

'One will always be one's own worst critic'. Å være kritisk til seg selv bidrar til at man alltid jobber mot å bli bedre, hvilket i mine øyne er en svært positiv ting. Av egen erfaring vet jeg at de dyktigste musikerne som oftest er kritiske til, og gjerne til og med misfornøyde med spillet sitt. Jeg har betydelig dårligere erfaring med dem som ser seg svært fornøyde med det de har prestert.

Til tross for noen retoriske feil har du likevel et poeng--det er ikke nødvendig å komme med unnskyldninger. Jeg ser derimot ikke hvordan dette blir grobunn for slik bitter irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.