Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig og grei strat


Knopfler-fan

Anbefalte innlegg

Hei.

Som sikkert noen vet spiller jeg på en USA Tele. Svært fornøyd med det. Men jeg skulle så gjerne hatt en herje-strat i tillegg! En som kanskje kan bli litt brent, ripete eller sandblåst. ;) Dette må bli en billig en, men har likevel et kreterie: Den MÅ holde stemminga! Hvertfall til en viss grad. Så det blir ikke en squire f eks. Er det noen som vet om noen andre billige og greie gitarer? Tenker gjerne å kjøpe brukt, og da bør de ikke koste så mye mer enn et par laken... Kom med forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil at den skal holde stemminga er det vel bare å finne en med strenglås på halsen. Tror også dette kan kjøpes løst

Det er nok ganske vanskelig, men å montere på låsbare stemmeskruer er er nok mye lettere, og gir et meget bra resultat=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare vanskelig, men klin umulig.

Eller, kanskje mulig om du vil gå ove til Buzz Feiten, men tvielr på at dimensjonene på nut'en er riktig størrelse :P

Ellers er det bare å kjøpe en røten louder eller noe og settte på noen skikkelige strmmeskruer, burde holde en stund iallefall...

Eller, om du lærer å sette strenger på riktig, trenger du egentlig ikke det heller. Stikkord: Så få runder rundt skrua om mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vil jeg faktisk anbefale Squier. De har virkelig tatt seg opp i det siste, spør du meg.

Sammenlignet en Squier Affinity Strat fra i år med min gamle fra 2002 (som jeg har fått inntonert så godt det lar seg gjøre, og stilt inn nøyaktig etter mine preferanser), og '05-modellen var en hel divisjon over.

I tillegg har jeg anskaffet meg en Squier Affinity Bass til 2200,-, og den er bedre enn en Ibanez til 4000,- som jeg fikk et tilbud på.

Gitaristen i The Fabulous Thunderbirds har KUN denne gitaren med seg på turné:

http://www.music123.com/Squier--51-i146016.music

Den er en morsom kuriositet. Noen som ser hvorfor? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det nok totalt uaktuellt å kjøpe en billig-gitar for så å koste på den stemmeskruer som duger. ;) Det må da være en eller en annen gitar som har et brukbart utgangspunkt? Den første gitaren min var en hvit samic strat kopi. Den hadde det så desidert ikke! :P

Men du AutoMats, hvor mye skal du ha for din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt at Peavey Falcon 1 skal klare en god støyt, har en selv og synes den tåler en god del, og tror du får dne til tusen lappen ny, men om stemminga holdes kan jeg ikke svare på, for min har skadede stemme skruer (bulker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv vil jeg faktisk anbefale Squier. De har virkelig tatt seg opp i det siste, spør du meg.

Feil. Du har bare vært veldig uheldig med gitaren DU fikk, og den nyere var en veldig god Squire.

Greia er at du betaler ikke nødvendig vis for kvalitet, men du betaler enda mer for veldig ukonsis kvalitet, ergo noen gitarer kan bli levbart gode, andre suger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gitaristen i The Fabulous Thunderbirds har KUN denne gitaren med seg på turné:

http://www.music123.com/Squier--51-i146016.music

Den er en morsom kuriositet. Noen som ser hvorfor? :P

Vel, jeg snakket med Nick Curran i T-Birds da han spilte i Alta i mai, og han hadde en enkel forklaring: - Den ser tøff ut, spiller bra og koster bare 149 dollar!

Har prøvd Squier ´51-modellen og lurer på å kjøpe meg en selv, det hadde matchet "tele"-bassen i bandet mitt!

8)

Yngve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.