Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favoritt akkord-progresjon


Floydian

Anbefalte innlegg

Skal vi se om noen kjenner denne igjen da.. hehe

Er vel Little Wing? Bortsett fra at jeg spiller Gadd9 Fadd9, dropper de fleste septimene dine, spiller B i stedet for Bm og innimellom spiller D-Em-C istf den siste D-akkorden :)

Er ikke sikker på hva jeg syns er den feteste progresjonen, men jam-progresjonen over Hold the Line er artig (F#m Hm(7) E).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om noen kjenner denne igjen da.. hehe

Er vel Little Wing? Bortsett fra at jeg spiller Gadd9 Fadd9, dropper de fleste septimene dine, spiller B i stedet for Bm og innimellom spiller D-Em-C istf den siste D-akkorden :)

Det der skal jeg jaggu meg prøve.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedtemaet i Allan Holdsworths 'Zarabeth'.

Skriv den ned da. Jeg har mine tanker om hvilken akkordprogresjon det er 8)

Har ikke den fjerneste anelse, og er ikke i humør til å prøve å ta det på gehøret akkurat nå. Ellers tror jeg han spilte det på en baritongitar, hvilket gjør det vanskelig å prøve å finne ut av det på vanlig gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en Allan Holdsworth progressjon som jeg liker veldig godt og det er House of Mirrors. Merkelig nok så minner den meg om Opeth. Den har noe av den samme mystikken som er å finne på slutten av låta Dire For November fra Blackwater Park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.