Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Veiledning for kjøp av elgitar


Sinister

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å starte med å lære meg elgitar. 

Har sett på 2 modeller, en Ibanez GRG121DX GIO (ny) til ca 2000 kr og denne her: https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/DISC-Ibanez-RGA42-Electric-Guitar-Black/A3T som selges for ca 2500 kr brukt, og er 10 år gammel men er i veldig godt stand.

Hvilken anbefaler dere å anskaffe?

Evt om det er noen andre gitarer fra f.eks ESP, Schecter, Ibanez som kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez gir generelt mye for pengene, men det lønner seg nesten alltid å kjøpe brukt. Da får du omtrent dobbelt så mye for pengene 😊 du kan også holde utkikk eller en S320 eller andre Saber (begynner med S) , de går ofte til rimelige priser. 

Jeg solgte for litt siden en Schecter C6 delux for ca 1800 kr. Må si at det var utrolig mye gitar for pengene. Skulle jeg handlet gitar i den prisklassen ville jeg ikke nølt med å kjøpe tildvarende. 

Ligger også en LTD EX 260 på finn til 2000 kr med gig bag, selger sier også at prisen er diskutabel. Med LTD bør du holde deg over 200 serien for å få OK kvalitet. Med engang du bikker 400 serien begynner det å bli bra. Sparer du litt og kjøper en EC 1000 eller M 1000 så får du et høytkvalitets instrument. Jeg sliter av og til med å skille kvaliteten på min EC 1000 og ESP Eclipse II som koster 2x i pris. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Troll skrev:

Ibanez gir generelt mye for pengene, men det lønner seg nesten alltid å kjøpe brukt. Da får du omtrent dobbelt så mye for pengene 😊 du kan også holde utkikk eller en S320 eller andre Saber (begynner med S) , de går ofte til rimelige priser. 

Jeg solgte for litt siden en Schecter C6 delux for ca 1800 kr. Må si at det var utrolig mye gitar for pengene. Skulle jeg handlet gitar i den prisklassen ville jeg ikke nølt med å kjøpe tildvarende. 

Ligger også en LTD EX 260 på finn til 2000 kr med gig bag, selger sier også at prisen er diskutabel. Med LTD bør du holde deg over 200 serien for å få OK kvalitet. Med engang du bikker 400 serien begynner det å bli bra. Sparer du litt og kjøper en EC 1000 eller M 1000 så får du et høytkvalitets instrument. Jeg sliter av og til med å skille kvaliteten på min EC 1000 og ESP Eclipse II som koster 2x i pris. 

Jeg har faktisk sett på Schecter C6 deluxe, så håper det kommer noen på finn etterhvert. Ligger en der til 3k nå men i blå farge, som jeg ikke synes er spesielt fint 🙂

EC 1000 og M 1000 skal jeg helt klart vurdere om jeg finner noe brukt, men å kjøpe de ny synes jeg er litt mye penger å bruke på en gitar når man er helt fersk 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.