Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjellen på Jackson før Fender og etter!


JEM

Anbefalte innlegg

Hei, en venn av meg har nettopp kjøpt en Jackson DK2 som hevdes å være produsert før Fender tok over produksjonen. Det blei påstått at de var bedre før Fender tok over skjønner jeg, men hva er forandret på? Er det noen steder på gitaren det bekreftes at den er laget før Fender? Ser den annerledes ut på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt at det har vært oppe før, jeg sier jo at jeg vet at kvaliteten var bedre før på gitarene! Men det jeg spør om er jo om det er mulig å se dette på noen måte, dette har ikke blitt tatt opp sånn som jeg ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen gjekk opp 15% etter Fender tok over. Nokre klagar over sviktande kvalitetskontroll, medan andre meiner eigarskiftet ikkje har hatt nokon kvalitetsmessig betydning. Sjølv har eg ikkje grunnlag til å uttala meg på området, sidan eg ikkje har testa USA Jacksonar etter Fender tok over. Det er ein kar her på forumet med satans mange Jackson gitarar. kanskje han har noko vettug å seia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen merkbar forskjell på Akai-Jackson vs FMI-Jacksons.

Japan gitarene har helt topp bygge kvalitet (Men Ibanez tar dem på bedre tremolo & bedre Pickups , foruten dem som har skikkelige Seymour Duncans ). Korea modellene er som regel bare møkk så jeg vil ikke anbefale dem til noen. En annen fot note som kan merkes er at de samme folka som bygde Jacksons for akai jobber jo for Fender. Skal du ha UBER kvalitets Jacksons tror jeg du bør se på Grover Jackson - Jackson, Grover Jackson- Charvel & Wayne Charvel - Charvel.

Dere vet at Jackson har vært eid av Akai før det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein kar her på forumet med satans mange Jackson gitarar. kanskje han har noko vettug å seia.

:mrgreen:

Problemstillingen her er at en del av de som liker Jackson ikke liker Fender og da kaster de ut floskelen om at pre-Fender Jackson var så utrolig mye bedre.

98% (minst) av disse har overhodet ingen grunnlag for å uttale seg.

Personlig mener jeg oppkjøpet var positivt.

Det virker bl.a. som de begynner å knytte til seg musikere og får mer blest om merket igjen.

Mike Shannon er tilbake som bygger, lakkeringsguru Mike Learn jobber eksklusivt for Jackson/Charvel, for å nevne et par ting.

USA-gitarene bygges jo fortsatt av de samme folka, og import-gitarene jeg har spilt har holdt tilsvarende standard både før og etter Fenders oppkjøp.

Men det kan selvfølgelig stilles spørsmål om kvalitetskontrollen som nevnt før her, men det er likevel vanskelig for meg å uttale meg om.

La oss innse at det meste handler om forteneste versus kostnader til slutt og Fender vil selvfølgelig tjene penger som alle andre.

Rasjonalisering, effektivitet, osv.

Jackson er fortsatt Jackson, men Fender er selve organisasjonen bak, ingenting galt i det.

Dog, for å tjene penger må man gjøre grep, de trenger på ingen måte å være negative for det.

Jeg mener altså at det ikke var bedre før, og jeg føler jeg har en viss grunn til å uttale meg.

Ingen synlig forskjell på modellene p.ga. oppkjøpet for å svare på spørsmålet i første post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.