Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Playalong med iPhone-app --- hur gör man?


Anbefalte innlegg

Har lyst til å spille med på en app man bare får til iOS. Har iphone (6, forhåpentligvis snart 13 Pro Max), Windows-PC, Yamaha THR10c til desktop-amp.

Jeg vil også gjerne kunne route gitarlyden og applyden til hodetelefoner, av hensyn til samboer og nabolag. 

Jeg ser i utgangspunktet for meg to måter å gjøre det på:

1) Kjøre gitaroutput inn i iPhonen, starte appen, kjøre iPhone output ut gjennom headphone jack eller bluetooth.

2) Kjøre app-output ut gjennom headphone jack, kjøre gitaroutput og iPhone-output inn i et lydinterface, og inn i PC-en.

Det blir jo billigere å velge alternativ 1---trenger kun å investere i et lydinterface for iPhone, men har nå uansett tenkt på et enkelt audio interface til PC, med flere spor enn THR10c-ens ene. THR10c-en er også litt kjip å sitte foran pc-en med, for den plukker opp en eller annen elektromagnetisk støy når jeg har pc-en på og sitter vendt mot den.

Er det noen som har gode resultater å vise til med et av disse oppsettene, evt. en annen løsning? Jeg tenker det kanskje kan være mest anvendelig å kjøpe en liten mixer m/ innebygd lydkort og headphone-utgang (og evt. bluetooth?), så blir pc-en en valgfri komponent i oppsettet, og det blir mindre strev for meg å ha med riggen når jeg skal feriere på landstedet. Finnes det en billig mini-mikser, med omså bare fire spor, med ikke helt rass lyd og brukbart lydkort?

Er veldig sensitiv for elektrostøy, så foretrekker et oppsett med minimal risiko for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.