Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor lenge har DU spilt?


Gillosepoy

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt siden 1989 eller 1990.

Er ikke spesielt stolt av noen spesifikke musikkstykker, men er mer stolt av at jeg kan spille det aller meste innen rock/pop/blues, og at jeg aldri har hatt en eneste spilletime eller lærebok. Forresten, de første månedene bladde jeg litt i Lillebjørn's gitarbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk min første nylonstrengsgitar i 6. klasse(nå 7.) gikk ca 3-4 år før jeg gikk på musikkskole(et halvt år!) lærte mere på rommet hjemme + at det var en useriøs lærer som ikke møtte opp... er nå 27 så jeg har jo spilt en del.. begyndte å spille aktivt da jeg var 16-17 så det har gått slag i slag.. siden 97-98 har det vært spillejobber nesten hver helg.

Jeg vil ikke betegne meg selv som en veldig teknisk god gitarist, men hva jeg er flinkest til er vel å ta ting fort, på gehøret, improvisasjon.Kan vel si at jeg er ganske allsidig og kan spille de fleste musikkstiler fra folkemusikk, rock, pop, blues og country

trakterer, kassegitar, el-gitar, Dobro, og Mandoguitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spilt siden jeg var 11 (er snart 17), så jeg har seks år bak planka. Begynte å spille skikkelig aktivt med en gang, så gikk det et par år da jeg ikke spilte noenting nesten.. Så tok jeg et gitarkurs for viderekommende (når jeg egentlig ikke var noe annet enn nybegynner! hehe). Der fikk jeg skikkelig mye press på meg til å lære ting.. Og så plutselig løsna det og jeg lærte masse.. Har nå spilt skikkelig aktivt i ca. to år.. Går på musikklinja, så det blir mye spilling... Mye improvisasjon også! Pluss mye komponering til bandet.. Plukker også mye.. Anser meg selv som en stødig, kreativ og flink gitarist! hehe.. Janteloven, byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt siden 1989 eller 1990.  

Er ikke spesielt stolt av noen spesifikke musikkstykker, men er mer stolt av at jeg kan spille det aller meste innen rock/pop/blues, og at jeg aldri har hatt en eneste spilletime eller lærebok. Forresten, de første månedene bladde jeg litt i Lillebjørn's gitarbok.

HAr du noen tøffe blues tabs å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt siden 1989 eller 1990.  

Er ikke spesielt stolt av noen spesifikke musikkstykker, men er mer stolt av at jeg kan spille det aller meste innen rock/pop/blues, og at jeg aldri har hatt en eneste spilletime eller lærebok. Forresten, de første månedene bladde jeg litt i Lillebjørn's gitarbok.

HAr du noen tøffe blues tabs å anbefale?

Her er en kjapp liste over mine favoritter innenfor sjangeren. Verdt å høre på og plukke etter..

T-Bone Walker

Robert Cray

B.B. King

Duane Allman

Eric Clapton

Stevie Ray Vaughan

Jimi Hendrix

Hound Dog Taylor

Little Milton

Matt 'Guitar' Murphy

Jimmy Page

Ellers så er det jo bare å holde på litt på med progresjoner rundt E>A>H>Hm7 etc. Når du først finner groovet blir du som regel fanget av improvisasjonens gunst.

Jeg fikk en cd i dag, The Essential Stevie Ray Vaughan. Det var en drit kul cd, bare røffe sanger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spillt i ca en uke

Det mest avanserte jeg kan spille er vel Gubba Noa

Men det jeg er stoltest over å kunne spille må være AC/DC - Smoke On The Water 8)

AC/Dc - Smoke on the water. En coverversjon? Eller som på kazaa, der noen har endra navnet på artisten bare.. EN uke? Og du klarer hele låta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.