Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor lenge har DU spilt?


Gillosepoy

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dæven, så mange som har svart på dette temaet.. Var visst et populært tema.. Artig.. :D Får vel føye til selv at jeg bare har spilt i cirka en måned..

Er vel mest stolt av å ha såpass fremgang at jeg klarer å lære cirka en låt i uka. Forrige uke lærte jeg meg "Iron man" (med soloene... hurra meg rundt) Og at jeg klarer å tabbe det meste jeg prøver på.. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du spilt og hvordan ser du på deg selv som gitarist?

Hva er du mest stolt av å kunne på din store hardingfele?

:twisted:

Hei alle samme.

Jeg har spilt i 6 - 7 år, men det var 18 år siden!!! Begynte å spille igjen for et par uker siden, etter at noen hadde med en gitar til en fimafest fikk jeg interessen igjen. Etter så lang tid, var det nesten som å begynne på nytt igjen. Men jeg på si, internettet er til stor hjelp. Før var det jo nesten umulig å få tak i all den informasjonen som er tilgjengelig nå - uten å betale i dyre dommer for det.

Vi var noen kamerater som startet et band i 6 klasse, og vi holt mer eller mindre er samme til 18-20 års alderen som et lokalt danseband. Etter det har jeg nesten ikke tatt i en gitar før nå.

I banded spilte jeg bass, sikker fordi di andre gitaristene var bedre en meg når vi startet opp. Gitar spilte jeg mest privat... fest og hjemme bruk og sånt.

Angrer veldig på at jeg solgte de gode gitarene mine nå! :(

Det værste med og starte opp igjen har vært gehøret. Før i tiden kunne jeg lære meg en melodi på en time etter å ha hørt den et par ganger. Nå er jeg helt sjanseløs på det. Hvis noen har noen tips for å trene opp gehøret igjen, så er jeg evig takknemlig.

Mvh,

Goggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har spilt i 3.5 år. Begynte under siviltjenesten pga. en misforståelse, egentlig.

Det var noen ansatte som av en eller annen grunn hadde fått det for seg at jeg spilte gitar, hvilket jeg slett ikke gjorde. Fant ut at jeg hadde blitt satt opp som lærer for et nybegynnerkurs i gitar. På det tidspunktet var det 7-8 år siden jeg sist hadde tatt i en gitar, og jeg kunne ikke en eneste akkord. Etter å ha lært noen akkorder fattet jeg interessen for å spille igjen, og begynte å lære fra leksjoner på nettet og av kompiser av meg som spiller.

Siden det har jeg klimpret litt for meg selv på hybelen i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt siden januar i 2003, det blir cirka et år. (noen andre som ikke har helt omstilt seg til 2004 ?)

Spiller aktivt i band, som bassist. Ikke det jeg helst har lyst til, men tror at det å være en rytmisk grunnstein i bandet er en nyttig erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.