Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes denne gitaren?


Roger Wilco

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ny gitar og har kikker tundt en stund, men kan ikke helt finne hva jeg er ute etter. Kanskje finnes ikke gitaren, og jeg må bygge den selv, men det får bli siste utvei. Jeg ha bygd et par delegitarer før, men det tar mye tid, og siste setupen blir liksom ikke helt like god som på en kjøpegitar om jeg gjør det selv.

Så hva er jeg ute etter?
- Budsjett: 15-20 000
- S-form
- HSS
- Rear route
- Meget stabil tremolo (eks Floyd)
- Hals (helst) tykkere enn Fenders moderne C
- Skal ikke føles som en Ferrari, men mer som en gammel Mustang. Ikke som en veddeløpshest, men som en arbeidshest, om det gir mening. Jeg hadde en Ibanez AZ som er en kjempegitar, men vi ble aldri bestevenner på grunn av den nevnte faktoren.

Er det noen her som kjenner til en slik gitar? Eventuelt kjenner til en gitarmaker som kan bygge den til nevnte pris? Ellers er Warmoth et alternativ, altså, bare ikke førstevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frank hovland lager halser selv. burde vel være mulig å få han til å lge en hals som psser.

harald hougaard (mosseområdet, tror jeg) lager alt mulig halsinstrumenter (gitarer, bouzoukier, mandoliner harpegitarer og mere. hn burde vel også kunne lage en hals etter spesifiksjoner.

hva med å høre med de kjente gitartechene i norge? de kanskje har noen tips.

eksempler:

frank hovland (bergen)

(ett eller annet) gudmestad (stvanger-området, tror jeg)

geir falck (trondheim)

er vel også en gitarmker som lager elgitarer under merket isaksen. kanskje han har noen ideer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange fine forslag! Mange av dem har jeg allerede kikket på og måttet sette til side, for det meste fordi halsene blir for tynne. Dette gjelder særlig Charvel. Har hatt en SoCal og prøvd DK24. GG-modellen ser fin ut, men har HSH og ikke HSS. Single coil i halsposisjon er ganske viktig, og jeg har aldri fått en splittet humbucker til å fungere optimalt. 

Jeg har kikket litt på Kiesel Delos. Rett nok med plekterbrett, men kanskje man må fire på noen krav. Noen som har erfaring med å handle fra dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.