Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slarkete batteriholder i preamp


Duckling

Anbefalte innlegg

Hepp.

Har en akkustisk Takamine der det er slark i batteriholderen i preampen, så jeg må stadig vekk gi batteridøra et dytt for at den skal få signal. Hittil har jeg aldri mistet strømmen i løpet av en låt, men jeg tenker at før eller siden vil det skje.

Har noen vært borti dette problemet før, og har en eller annen smart gerilja-fix på problemet som jeg kan teste før jeg blåser 1500kr på en ny preamp? Føles jo unødvendig når den ikke har noen verdens problemer sånn ellers :)

preview.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et lignende problem med en gitar på 90-tallet. jeg kjøpte ikke ny. brettet sammen papirt og brukte det som en slags kile. det funket for meg. om det vil funke med ditt probem, tør jeg ikke å si. men det kan jo være verdt et forsøk.

det kan jo være terminalene i bunnen av batterirommet som er litt bøyd. sjekk med en god lykt, og eventuelt bøy tilbake med en pinsett eller en slik nebbtang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt uvanlig dette. Det kan være nok at du legger litt papir eller tape i toppen på innsiden av holderen for å legge litt ekstra press på batteriet. Det blir jo litt materialslitasje når batteri har blitt tatt ut og satt inn noen ganger. Det kan også være ørsmå forskjeller i forskjellige batterier, så det kan faktisk være så enkelt som å prøve et annet batterimerke også.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.