Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lag infrarød port til PCen din


Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

IR er nok noe utdatert, ja.. må inrømme det, men det er greit å ha for de som har en litt eldre/billigere mobil uten bluetooth(sånn som meg).

Dessuten er det jo en fordel at den kobles direkte på hovedkortet og dermed ikke trenger drivere..

Kan også brukes til å overføre filer mellom PC og laptop, men det går ikke akkurat så fort at det gjør noe..

Hovedfordelen med den er vel egentlig at det er kult å ha ting i PCen som du har laget sjøl (for de som setter pris på sånt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde noe slikt en gang, og hadde da også fjernkontroll som styrte alt som var å oppdrive av snodige og ubrukelige elektroniske ting.

Nå for tiden overfører jeg til og fra telefon via bluetooth, og bruker for det meste en lettere modifisert utgave av et program som heter Nokia Collector (regner med at det finnes noe tilsvarende til Windows) -- trenger bare å åpne programmet på Macen, klikke 'ok,' og vips, så er alt jeg har hatt liggende på telefonen overført inn til PCen. Selvfølgelig er dette også så godt som ubrukelig, jeg bruker jo bare telefonen til å ringe med, men litt artig er det nå likevel.

(Off-topic: Nå har jeg heldigvis tatt til vettet, og Macene mine holder lenge for min del...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.