Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modde DS-1 m. Keeley Ultra mod/All seeing eye


Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve meg på denne moden og har sett litt på denne oppskriften: https://www.instructables.com/Modify-Your-Boss-DS-1/#imadeits

Det å skulle fjerne og sette inn nye komponenter ser helt greit ut, men jeg er et lite spørsmålstegn når det kommer til steg 6, hvor man skal sette inn switchen. For slik jeg skjønner det, så er det på D4 at man gjør ASE-moden og på D5 at man gjør ultra moden, men hvis switchen er på D5, hvordan kan den switche mellom ASE- og Ultra-moden? 

New Components Pt.2

Og helt nederst i beskrivelsen på steg 6 så sier han at han lodder på en 47 pf Cap "across D4 and D5", betyr det egentlig at han lodder punkt A og D sammen og B og C sammen (jf. bildet med switchen over.)? 

image.thumb.png.ffa2ccbe150b12c0fa66e4ae2660d5f5.png

 

 

For her er et bilde av en annen guide, og der ser det litt annerledes ut mtp capen på baksiden (hentet herfra: https://www.instructables.com/How-to-convert-your-DS-1-to-Keeley-All-seeing-eye-/): 

image.thumb.png.772119d7376b2195c09327a71991c1a2.png

 

Tips og råd mottas med takk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke studert baksiden av DS-1, men jeg fant skjema til DS1. 

Ser du på D4 og D5, så er det allerede koblet i parallell, så ja- A og D er allerede koblet sammen fra før, samt B og C er koblet samme internt i skjema stock. 

Det er litt vanskelig å tolke oppskriften hans, han burde hatt med tegninger av kondensatorene. Men slik det virker for meg, så kunne han likegreit loddet 47 pf Cap og dioden til SE-modden sammen i parallell, før han loddet begge på kretsen? Vet ikke hvilken funksjon dne har, men kan se ut som den kanskje demper lyden fra switchen, slik at den ikke popper (?). 

Så virker det også for meg at O'en i tOne skal lyse konstant (visuelt mod), mens Ultra Mod skal kunne switches av og på uavhengig avdet (hørbar mod?). Han sier jo at dioden for Ultra Mod skal være inne i boksen, dvs usynlig fra utsiden. 

Har tegnet et forslag men håper noen andre kan se gjennom det - ikke lett å tolke teksten i oppskriften.

boss-ds1-distortion-schematic-parts.jpg

image.thumb.png.528757e7d5fb159d61f0caf24996c713.png

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt info om opprinnelig SEM, dioden skal ikke switches. 

https://legendarytones.com/keeley-ds1-seeing-eye-mod/

To increase initial gain, Keeley incorporated a unique diode in the circuit, which doubles as the "Seeing Eye". As notes or chords are played, the light-emitting-diode flashes and pulses with equivalent intensity as your guitar signal

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.