Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitar nostalgi på nett


pretty_zeeko

Anbefalte innlegg

2 timer siden, MartheyG skrev:

R7, hva var det laveste de gikk for og når var det? 

Jeg lurer litt på om de var nede i Standard-land. I hvert fall 2012-modellen, som ble lynsjet av korksniffermobben (rekker opp hånda) for sitt laminerte gripebrett. Husker jeg gav 12k for en brukt 2009-modell. Som jeg veldig gjerne skulle hatt fremdeles, men som alle andre Les Pauls, ikke ble værende særlig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GunnarpåMo skrev:

Den laveste nyprisen på R7 mener jeg var ca. 18.000. Noen sorte R8 gikk for det samme.
I samme periode var det Ganske enstemmig frustrasjon på Gitarnorge om hvor overpriset Gibson var.

Ja, snedig det der... 😄 Husker jeg betalte 18000,- for en brukt 2001 Les Paul Classic i 2003. Så betalte jeg vel 15000,- for 2006 R8'en jeg kjøpte av deg i 2010 da dollaren var veldig lav. Jeg kan jo også nevne (igjen) min Gibson Memphis ES-335 Dot som jeg ga 18000,- for, flett ny, i 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer litt at jeg ikke kjøpte en R0 for 17000 kr på finn. Gitaren var på finn ca. 3-4 uker, og selgeren redigerte annonsen. Han undret fordi ingen ville ha gitaren for denne prisen. I den tiden en god Gibson standard kunne kjøpes på finn for 9000 kr uten problemer, og en Fender US standard for 5-6000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mislykketmusikant skrev:

hva er det som kjennetegner r-modellene, egentlig. har aldri fått med meg det (da jeg synes firebird er den flotteste solidbodyen til gibson, og sådan ikke har fulgt med på les paul.)

R står for reissue, historisk «korrekte» gitarer laget på custom shop. Tallet bak R indikerer hvilket årsmodell de har prøvd å gjenskape. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Kossoff skrev:

Jeg solgte en 77 Stratocaster for 9000kr... Jaja.

Jeg solgte en 79 for 8500kr rundt 2007-08. Betalte vel 4500kr et noen år før. Det er faktisk den verste gitaren jeg noensinne har hatt.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.