Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Se hva jeg fikk i Posten idag...


vwh

Anbefalte innlegg

Taaadadadadadaaaaaaa!

midi.jpg

8)

Har desverre ennå ikke fått testet den, ettersom jeg nettopp mistet bussen (som forøvrig var altfor tidlig ute). Får stikke å kjøpe en MIDI kabel senere idag..

Planene er at den skal styre Ecstasyen min via en Axess AC8, velge presets på Rocktron Replifexen min, og etterhvert koble ut og inn noen fete effekter muligens via en Axess GFX4.

(denne tråden er kanskje bare pjatt for mange, men vet at det ihvertfall er noen gearheads her som verdsetter bilder av slike underverker som denne sorte lille boksen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp.

Har nå fått knotet litt på det, og kan konstatere at program change fungerer svært smertefritt.

MFC5en har en svært behagelig prislapp for å være i entusiast/boutique kategorien. Når de andre kandidatene var Skrydstrup SC-1, CAE RS-10, Rocktron All-Access og GC Pro, som alle er gigantiske kongekontrollere (med en prislapp deretter), ble valget ganske enkelt. :wink:

Virker som et fint sted å starte, og skulle jeg trenge noe større, så er det jo alltids bare å selge :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye bedre en de andre midibrettene som krever en EVIGhet med for å programmere og dille...

Eh, nei. MFC5'en funger fint som utgangspunkt, men vil fungere best i en rigg som er basert på Program Change-meldinger. For oss som foretrekker øyeblikkelig tilgang til alt heller enn å ha presets for alt mellom himmel og jord, må det være brytere nok. De større brettene kan virke slitsomme å programmere i starten, men når de første små skrittene er tatt går resten overraskende kjapt.

Ikke et forsøk på å rakke ned på Jon Henriks kjøp, snarere tvert i mot. Til hans rigg burde MFC5'en fungere glimrende, selv om han skulle utvide riggen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye bedre en de andre midibrettene som krever en EVIGhet med for å programmere og dille...

Eh' date=' nei. MFC5'en funger fint som utgangspunkt, men vil fungere best i en rigg som er basert på Program Change-meldinger. For oss som foretrekker øyeblikkelig tilgang til alt heller enn å ha presets for alt mellom himmel og jord, må det være brytere nok. De større brettene kan virke slitsomme å programmere i starten, men når de første små skrittene er tatt går resten overraskende kjapt.

Ikke et forsøk på å rakke ned på Jon Henriks kjøp, snarere tvert i mot. Til hans rigg burde MFC5'en fungere glimrende, selv om han skulle utvide riggen litt.[/quote']

Villa da tro at den funker bra i rigger nermest basert på CC's og jeg? Den kan da sende ut iallefall 5 av dem omgangen. Nok for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villa da tro at den funker bra i rigger nermest basert på CC's og jeg? Den kan da sende ut iallefall 5 av dem omgangen. Nok for min del...

Ja, det er korrekt, og følgelig burde jeg heller skrevet «en rigg som er basert på presets», da du, uansett hvordan du snur og vender på det, ikke har brytere nok til å skru ting av/på individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.