Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD – 1996 Fender MIJ Stratocaster


Arkadian

Anbefalte innlegg

Aldri eid en japansk Fender før, men dette var jaggu en positiv overraskelse. Fin hals (moderat D-fasong), god byggekvalitet, velklingende pickuper. Heldigvis Alnico og ikke de skrekkelige bladmagnetpickupene billigere Japan-Fendere hadde på den tida. Elektronikken ellers ikke noe særlig, bytta ut alt med skikkelige ting. Og skjermet med aliminiumstape og -plate i samme slengen.

Denne blir. Tror jeg.

stratocaster2_sm.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Arkadian skrev:

Aldri eid en japansk Fender før, men dette var jaggu en positiv overraskelse. Fin hals (moderat D-fasong), god byggekvalitet, velklingende pickuper. Heldigvis Alnico og ikke de skrekkelige bladmagnetpickupene billigere Japan-Fendere hadde på den tida. Elektronikken ellers ikke noe særlig, bytta ut alt med skikkelige ting. Og skjermet med aliminiumstape og -plate i samme slengen.

Denne blir. Tror jeg.

stratocaster2_sm.jpg

Fet farge! Og MIJ er oftest bra saker - grattis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, mislykketmusikant skrev:

gratulerer. er ikke japnsk og usa-produsert nesten det samme, kvalitetsmessig? det har alltid vært mitt inntrykk.

Takk! Om vi ser bort ifra elektronikken vil jeg vel si at denne er så å si på høyde med min siste USA-Strat, en Eric Johnson-signatur (som jeg ikke greide helt å bonde med, mest pga. halsen). Antakelig dårligere metall i japaneren (det gjelder vel nesten alt Asia-produsert), men det får ingen konsekvenser jeg har merka ennå. Vibratoenheten funker ypperlig etter at jeg satt den ordentlig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pledrik skrev:

Fet farge! Og MIJ er oftest bra saker - grattis:)

Takker! Daphne blue, ser det ut til. Jeg liker den godt, men ergrer meg litt over det hakket.

I virkeligheten er den litt grønnere enn på bildet over, dette bildet er kanskje litt riktigere i fargen:

stratocaster_xs.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Arkadian skrev:

Takker! Daphne blue, ser det ut til. Jeg liker den godt, men ergrer meg litt over det hakket.

I virkeligheten er den litt grønnere enn på bildet over, dette bildet er kanskje litt riktigere i fargen:

stratocaster_xs.jpg

Ville kanskje sagt Taos Turquoise? Ser de har en farge som heter Miami Blue som også likner. Tror ikke det er Daphne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pledrik skrev:

Ville kanskje sagt Taos Turquoise? Ser de har en farge som heter Miami Blue som også likner. Tror ikke det er Daphne.

Jeg lurer på om Fender Japan, som USA, bare brukte de tradisjonelle custom-fargene på sine 62- (og 57)-reissuer. Da er det bare Daphne Blue og Sonic Blue å velge mellom. Og for den saks skyld Surf Green. Men det er ikke sikkert de brukte riktig fargekode ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Arkadian said:

Aldri eid en japansk Fender før, men dette var jaggu en positiv overraskelse. Fin hals (moderat D-fasong), god byggekvalitet, velklingende pickuper. Heldigvis Alnico og ikke de skrekkelige bladmagnetpickupene billigere Japan-Fendere hadde på den tida. Elektronikken ellers ikke noe særlig, bytta ut alt med skikkelige ting. Og skjermet med aliminiumstape og -plate i samme slengen.

Denne blir. Tror jeg.

stratocaster2_sm.jpg

Har du noe årstall på denne? Har en sånn selv. Kjøkkenblå står det pakken med tilbehør enda mange år etter. Kjøpt seint på 80-tallet i en gitarsjappe ved siden av Elm Street (eksistere noen av disse enda?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, blaamann skrev:

Har du noe årstall på denne? Har en sånn selv. Kjøkkenblå står det pakken med tilbehør enda mange år etter. Kjøpt seint på 80-tallet i en gitarsjappe ved siden av Elm Street (eksistere noen av disse enda?).

Lå ikke gamle Imerslund litt bortenfor Elm Street, og Carvin på andre siden av gata? Pluto holdt vel også til der, i etasjen over Imerslund.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, blaamann skrev:

Har du noe årstall på denne? Har en sånn selv. Kjøkkenblå står det pakken med tilbehør enda mange år etter. Kjøpt seint på 80-tallet i en gitarsjappe ved siden av Elm Street (eksistere noen av disse enda?).

Juli 1996, for å være nøyaktig. Kjøkkenblå! 😆 Det er jo ingen dårlig beskrivelse, egentlig. Det er vel Imerslund du snakker om. Dessverre nedlagt forlengst, det var en super butikk, ikke minst takket være Per som jobbet der. Han kunne det meste om Fender, for å si det forsiktig. Det var vel også kroken på døra for Elm Street for et tiår siden, omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Lå ikke gamle Imerslund litt bortenfor Elm Street, og Carvin på andre siden av gata? Pluto holdt vel også til der, i etasjen over Imerslund.

Ja, det stemmer. Ble nostalgisk nå. Alt dette er borte forlengst ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cool. Min første skikkelige gitar var en MIJ 62Ri i Candy Apple Red fra 84-87. kjøpt brukt i 1991. Den hadde både ok mikker og god elektronikk og fin C-shape hals. Solgte den i et svakt øyeblikk i "fattig student"-tiden. En god kompis kjøpte den tilbake noen år etter det og gav den til meg i 45-årsgave. Trengte oppfrisking og har satt inn Fender CS `69-mikker og bra elektronikk, ellers original. Må nok få seg en refret etterhvert, ellers en knakende god gitar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.