Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Firebird vii - Feedback problemer


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

1 time siden, Arkadian skrev:

Kult! De aller fleste problemer med vibratobruk skyldes som kjent helt andre ting enn vibratosystemet i seg sjøl (trang oversadel, dårlig stramma strenger, friksjon i strengetre, feil i setup etc.) – kult å vite at også denne funker. Jeg tror jakten på en Epiphone Firebird VII er begynt ... 😏

Hvordan er pickupene kobla, forresten?

jeg kan absolutt anbefale denne gitartypen ja :) Hadde vært kult med en ekte Gibson Firebird Vii, men da må man borti customshop tror jeg, å vet ikke om prisen på det kan forsvares :P 

Litt snål kobling på disse. Pickup selector er Bridge/midten, alle, Neck/midten, å oppå det mer er midten satt opp i motfase (sånn Peter Green oppsett?). Vil man ha kun Bridge eller Neck må man skru av volum på midterste pickup. Litt snålt til å begynne med, men vente meg fort til det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ErikKlæptn skrev:

Litt snål kobling på disse. Pickup selector er Bridge/midten, alle, Neck/midten, å oppå det mer er midten satt opp i motfase (sånn Peter Green oppsett?). Vil man ha kun Bridge eller Neck må man skru av volum på midterste pickup.

Du verden. Jeg tror det ganske lett skal gå an å lage en mer intuitiv kopling, jeg ville gått for en standard Gibson-løsning (n, n+b, b) med midtpickupen på en blender-pot. Alt i fase.

En ting, forresten: Er det alle pickupene som feeder, eller det særlig én? En ting som kan lage feedback er forresten også opphenget. Skift fra fjær- til gummioppheng, så eliminerer du den mulighetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Liten uppdate her. Fikk sendt gitaren til Robert Toth i Oslo for voksing av pickups. Kunne kanskje prøvd å gjøre det selv, men risikoen er at det ikke hadde blitt bra resultat uansett, så da er det like greit å bruke proffene til dette. Fikk gitaren tilbake og vipps så var jeg et par tusen fattigere men feedback problemet er fullstendig borte!!! Superfornøyd!! :D 

Vurderte en stund å bytte pickupene, men et sett med 3 pickups av bra kvalitet hadde havnet på over 6000 pluss at jeg ikke har tid til å fikle med slikt, så det hadde sikkert endt opp med noen kroner for montering. Alt i alt så ble dette et rimelig alternativ :) 

Hører at det må til noe skjerming av gitaren da den plukker opp litt statisk støy, men det er en annen historie som jeg får fikse på når jeg har irritert meg lenge nok på det ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.