Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Snobberi og drømmer, ikke døm meg.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

Du er femten år, ser Eddie Van Halen, Slash, Angus Young osv. Du drømmer om å få en dag råd til en Gibson Les Paul, Fender Stratocaster. Den dagen har kommet, du har fått drømmegitaren hjem, du legger ut bilder av din nye fantastiske gitar.. 

Så får du…

Hvorfor kjøpte du ikke en Harley Benton til en brøkdel av din nyinnkjøpte drømmegitar. 
 

Hva har skjedd? Når jeg var femten drømte alle om Ferrari, kun vaktmesteren som drømte om Lada(Han hadde faktisk en beige Lada)

Hvorfor har det blitt feil å drømme om gitarer som kanskje er litt mer «eksklusiv» enn en gitar til fem sekspakker med øl? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lada er jo ganske kult, da.

men har dere lagt merke til hovr mange harley benton det blir solgt på finn for tiden? mye, i forhold til sannsynlig markedsandel, vil jeg si. hva skjedde? VAR de ikkke "nesten identisk kvalitet som fender, gibson" likevel? tvilsomt at jeg vil bytte ut min strat mot en HB, vil  jeg påstå.

mange som går på slike sosiale media, bullshit hypes. men når det kommer til stykke, er det en grunn til at de er priset så lavt.

men hey, mye tilgjengelige instrumenter betyr lavere pris, så flere begynner å spille (eller ihvertfall har råd til å begynne) gitar. win-win.

testet en thomann (hora) oktavmndolin en gang. den var søppel. men noen påstår at slike ting ikke bare er brukbare, men tilogmed god kvalitet. folk er lettlurte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Kan være en del bestiller seg en HB for å sjekke kvaliteten bare, men kanskje glemmer at alle instrumenter trenger et ordentlig setup før de virkelig blir spillbare…, og det er ikke så fristende å legge 1500,- på bordet for en ny nut og setup på en gitar en ikke får mer enn 2000+ for…

Jeg har to. Du trenger ikke å sjekke kvaliteten. De er ca. akkurat der hvor andre billigproduksjon fra østen ligger. Kjøper du de litt dyrere variantene så øker kvaliteten ganske mye, men det finnes også tilsvarende kvalitet med andre logoer.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, GunnarpåMo skrev:

Ingen grunn til å kjøpte HB. Kjøp heller originalen til bedre pris! (for de som tror at HB er bedre enn originalene)

https://www.strawyellow.shop/collections/guitar?fbclid=IwAR1GUiTSgd0JOzFmL7DCy1-LgFsAAkGPmm5Cc7V1yJQR8F6xu4tjnuR7wqA

 

"If you have any questions or concerns,please do not hesitate to contact us.

We would love to hear from you, contact us on:

Email: support@tstopone.com

Phone Number: 1-800-963-8442

Address: 702 SW 8th Street
Bentonville, AR 72716-0860"

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harley Benton har klart å få en del Youtubere til å skryte dem opp i skyene, antakelig ved å sende dem kremeksemplarene. Kvalitetskontroll er nok et av de store problemene med merket.

Kombiner det med unge nybegynnere som aldri har spilt en "ekte" gitar og ikke merker alle manglene på en billiggitar, så har du oppskriften på sterke meninger på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2021 den 20.26, CaptainSexy skrev:

Hvorfor har det blitt feil å drømme om gitarer som kanskje er litt mer «eksklusiv» enn en gitar til fem sekspakker med øl? 

Jeg mener at det ikke er snakk om enten eller, men både og her, selv om jeg kjenner meg igjen. Confirmation bias spiller nok en vesentlig rolle. Og alder. Jeg er jo en nokså moden herremann som vokste opp med status-standarden Fender eller Gibson.

Så hadde man temmelig mediokre varianter av dette - supplert med andre merkelige variasjoner fra merker som Vantage, Orpheo, Cimar (Ibanez), Hondo etc.

Jeg kan huske at Wing-serien fra Washburn var regnet som annenrangs gitarer på den tiden (i min krets), mens jeg i dag ville ha gitt gode penger for en Eagle eller Falcon. (Yamaha SG-serien, Ibanez Artist-serien popper også opp som kvalitetsalternativer i dag)

Jeg _tror_ at kvaliteten på det vi i min tid kalte billig-ræl er betydelig bedre nå til dags.

Og det er jo hyggelig at man kan prissette velfungerende instrumenter i antall sixpacks:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.