Web Analytics
Jump to content

Uformell verdivurdering Amerikansk Fender Telecaster 1978

SebWal

Recommended Posts

Hei!

Vurderer å selge en Amerikansk Fender telecaster fra 1978. Har hatt den i samlingen i 15 år, men bruker den aldri, så jeg tenker å heller bytte den ut

med enda en akustisk gitar. Noen som kan gi en uformell verdivurdering av denne? Serienummer: S838942

IMG_1937.jpg

Hva ting er annonsert for er ikke nødvendigvis hva ting blir solgt for. Jeg kjøpte en fin og original hardtail strat fra 1975 for 13' for et års tid siden. Hadde vært på markedet en stund og prisen gikk stadig nedover. Lett i vekt var den også 😎

Nå vet jeg ikke hvordan den gitaren din er, men du er heldig i og med at den er gammel, og da mener markedet at den er verdt en god del mer enn den kanskje er, egentlig. Jeg ville ikke nølt med å selge den til 20k og heller kjøpt en nyere, til en billigere penge, som kanskje er bedre. Eller i ditt tilfelle, kjøpe en meget god akustisk for pengene.

Nå kan jo ditt eksemplar være et helt eksepsjonelt bra instrument for alt jeg vet, men det er en kjensgjerning at det er en god del '70s Fendere som er godt under pari, for å si det på den måten. 😊