Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Åpen tuning for slide


asgeiro

Anbefalte innlegg

Hei! (Håper dette var riktig sted)

Har fått det for meg å lære slidegitar, kjøpt gitar til det og gjort at strengene er høyere fra halsen. Suverent.

Men da er det store spørsmålet, hvilken tuning? Ein kjapp tur på YouTube ser eg at det beste, og mest vanlige, er åpen E. Det samme er åpen C. Også åpen G er best/vanligst . Og åpen D. Og vanlig tuning. Så eg er lettere forvirra.

Går i bluesrock, singer/songwriter for det meste her. Jason Isbell, Samantha Fish, Larkin Poe. Jo og Chris Rea. Veldig lyst til å få Shake Your Money Maker til å sitte. :D

 

Sånn for den type musikk, hvilken tuning anbefaler dere? Og vet dere om sider på nettet eller youtubekanaler som kan anbefales i den tuningen?

 

Takker på forhånd

Asgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du nevner funker jo. Når du er i startfasen med slide, er det kanskje lettere å få til ting som høres bra ut i åpen stemming. Jeg har brukt mest åpen E og G. Først og fremst åpen E. I åpen D kan strengespennet bli litt slapt hvis du bruker standard 09 eller 10 strengesett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.