Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger er det vi trenger (Stringjoy?)


Kossoff

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Audun said:

Som jeg har sagt i 25 år nå: D'addario. Kjøper i store kvanta og kommer ned mot 50,- settet. Jeg bytter ganske ofte, og har en del gitarer jeg bruker jevnlig, så da er det ikke spørsmål.

Jeg var kanskje ikke helt klar på hva jeg mente i første post. Noen som vet hvorfor Stringjoy er så hippt og cool? Har prøvd å finne svar, men finner intet. 

D'addario er også helt knall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kossoff skrev:

Jeg var kanskje ikke helt klar på hva jeg mente i første post. Noen som vet hvorfor Stringjoy er så hippt og cool? Har prøvd å finne svar, men finner intet. 

D'addario er også helt knall! 

Verden vil bedras... Jeg har ingen erfaring med Stringjoy, men hvilken fantastisk formel har de kommet opp med som ingen har tenkt på før? Bruker de en helt revolusjonær metall-legering? Eller spinner de strengene på en helt annen måte?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det hippe akkurat nå, som du sier. Tviler på de har funnet noe revolusjonerende, men de har vel klart å få strengene sine ut til riktige artister, så da har de fått noen trendsettere.

Rhett Shull tok akkurat en runde på Stringjoy-fabrikken:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Audun skrev:

Som jeg har sagt i 25 år nå: D'addario. Kjøper i store kvanta og kommer ned mot 50,- settet. Jeg bytter ganske ofte, og har en del gitarer jeg bruker jevnlig, så da er det ikke spørsmål.

jepp. d`addario, både til elgitar, stålstrengs akustisk, nylonstrenger (high tension) og mandolin. har brukt pyramid ved noen anledninger, men faller alltid tilbake på d`addario. bra, billig, og tåler en del.

 

tror ikke det er noe særlig forskjell på de der strengene og andre strenger. så ut som en veldig vanlig måte å lage strenger på, av veldig standard materialer. litt mindre skala enn de andre produsentene, bare. litt mer "boutique", om du vil. er vel bare noen folk som er flinke til å argumentere for tingene sine. har litt på følelsen av at det foregår ganske mye hyping på sosiale media for å få ut produkter som ikke eganetlig skiller seg ut fra eksisterende produkter på noen (positiv) måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.