Web Analytics
Jump to content

Scratch bygg, single cutaway

Recommended Posts

7 timer siden, arneK skrev:

Det ser bra ut, artig å følge med på prosjektet ditt. Legger du ut på jutube siden du filmer? 

Ja det er for å samle erfaring til neste års Great Guitar Buildoff. Ble spurt om jeg ville delta med den forrige gitaren, men siden alt foregår på youtube gikl ikke det 😂. Det blir dessverre lange videoer, men her er linken https://youtube.com/channel/UCkYZ8-ou6xi6g-TeSKThFng

• Like 3

Da er gripebrettet limt, og halsen frest ut etter formen på grupebrettet. Liten fuckup der, hvor jeg hadde vinkelen på fresen litt av slik at jeg sneiet bindinga. Har fiks på gang med avkapp av binding og aceton. Aceton smelter ABS-plast som binding er laget av, og jeg «fuger» inn noe smørje hvor stålet kom borti. 

C4C64A37-B91F-47E4-B2EA-D1FDEDD8E709.jpeg

Nå er halslomme, humbucker- og kontroll-hulrom frest. Halslommen går helt mot neck humbucker. Dette fordi jeg skal få vinkel korrekt når jeg skal bore fra neck humbucker til kontroll-hulrom. Jeg boret direkte fra HB til kontroll for begge HBs slik at man slipper å ta ut bridge-buckern for å ta ut neck-bucker etc. 

34B20AD0-5AAF-49F9-864D-E20D0122CA04.jpeg

• Like 2

Var usikker på nederste hornet, og som planlagt kuttet jeg av en bit… Jeg er så SYKT for nøyd med den endringen! I mine øyne gav det gitaren en skikkelig Ken Parker-schwung (som er min absolutte favoritt av gitarbyggere). Dette blir så bra 🥳

915592C4-0271-4F72-92FB-1C073A717A28.jpeg

• Like 3