Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

floyd rose???


SvartaTosten

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okok! Take it easy ;)

Men det er ikke mange nettsider(som jeg har kommet over) som selger de...Og jeg er ikke så glad i å bestille ifra statene hvis jeg ikke veit hvor pålitlige de folkene som selger stuffet er ;)

Hehe, ikkeno prob. :D

Bestill fra Warmoth, det er 100% trygt.

Ellers så er jo ebay et glimrende (og billigere) alternativ bare man

bruker litt sunn fornuft.

Ellers kan du jo få tak i den Schaller merkede billig stort sett over alt.

Det er jo de som lager den originale Floyd Rose`n og.

Den er like bra etter min mening (Har begge på div gitarer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til han på gitardeler.com - mulig han klarer å fremskaffe  :wink:

Ikke gitardeler.com...Ikke særlig god service å få der...Han har jo ikke oppdatert sia si på en god stund heller...prøvde å få han til å skaffe noe for meg, men det skjedde ingen ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for med behov for rimeligere floyder er ebay et bra alternativ. Men husk for all del å være kritisk  :wink:

Trenger ikke gjøre det så vanskelig da!? Hvorfor tulle med transport og betalingsmåter når man kan få en fullgod Lic. Floyd fra Gotoh! Veldig mange store merker som heller bruker andre fabrikata en selve Floyd Rose nettopp fordi de er minst like bra! Og sånne reservedelsmerker er da svært svært vanlige i Norge! Da trenger du ikke engang være kritisk! Stikk innom nærmeste gitarsjappe og spør hva de vil anbefale!

Dessuten finnes det standard fendere med Floyd til en veiledende pris på rundt 6000! Hvorfor gjøre noe så enkelt så vanskelig? Send en mail Sound1 og be om pris og spør hva de anbefaler den dagen dere vil oppgradere! De kan garantert rote fram både orginal og lisensierte som er både dårligere og bedre, alt etter hvor mye dere vil bruke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for med behov for rimeligere floyder er ebay et bra alternativ. Men husk for all del å være kritisk  :wink:

Trenger ikke gjøre det så vanskelig da!? Hvorfor tulle med transport og betalingsmåter når man kan få en fullgod Lic. Floyd fra Gotoh! Veldig mange store merker som heller bruker andre fabrikata en selve Floyd Rose nettopp fordi de er minst like bra! Og sånne reservedelsmerker er da svært svært vanlige i Norge! Da trenger du ikke engang være kritisk! Stikk innom nærmeste gitarsjappe og spør hva de vil anbefale!

Dessuten finnes det standard fendere med Floyd til en veiledende pris på rundt 6000! Hvorfor gjøre noe så enkelt så vanskelig? Send en mail Sound1 og be om pris og spør hva de anbefaler den dagen dere vil oppgradere! De kan garantert rote fram både orginal og lisensierte som er både dårligere og bedre, alt etter hvor mye dere vil bruke!!

Jaja, du har vel rett. Kanskje når jeg får meg en jobb en gang :mrgreen:

Lurer på om det går an å få sommerjobb på Sagevik :lol: (Eller den i Stavanger ) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7000.- Standard Strat med Floyd

Original floyd, fullt sett ca 4000,- kanskje mer

Minst like god lisensiert tra f.eks Gotoh som er såpass bra ta man kan gjerne finne de på gitarer som koster det samme som biler.. Fra 3-4000.-

Så finnes det garantert et hav av billigere, men duganes floyder i tillegg.

Spør dere meg skal dere ha rimelig god innsikt i gitaren dere skal modifisere før dere legger såpass med penger ned i ei billigplanke! Squiere vet jeg flere som har kommed fra modifikasjonen med svært gode resultat! Men så skal det sies at de jobbene ble gjort av virkelige proffer, og hadde det ikke vært for at vedkommende kjente han som sto bak jobben hadde den jobben kosta mer en gitaren, floyden og pikcupene var verdt....! En gitar i mellomklassen kan derimot ha godt av ei opprgadering! Men å gjøre ræl-øksa di til noe i samme klasse som det de store gutta spiller på er å tro på nissen :P

Men i la meg ta motet fra dere!! Det lar seg gjøre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7000.- Standard Strat med Floyd

Original floyd, fullt sett ca 4000,- kanskje mer

Minst like god lisensiert tra f.eks Gotoh som er såpass bra ta man kan gjerne finne de på gitarer som koster det samme som biler.. Fra 3-4000.-

Så finnes det garantert et hav av billigere, men duganes floyder i tillegg.

Spør dere meg skal dere ha rimelig god innsikt i gitaren dere skal modifisere før dere legger såpass med penger ned i ei billigplanke! Squiere vet jeg flere som har kommed fra modifikasjonen med svært gode resultat! Men så skal det sies at de jobbene ble gjort av virkelige proffer, og hadde det ikke vært for at vedkommende kjente han som sto bak jobben hadde den jobben kosta mer en gitaren, floyden og pikcupene var verdt....! En gitar i mellomklassen kan derimot ha godt av ei opprgadering! Men å gjøre ræl-øksa di til noe i samme klasse som det de store gutta spiller på er å tro på nissen :P

Men i la meg ta motet fra dere!! Det lar seg gjøre!!!!

Sånn som min s470. Den vurderer jeg sterkt å oppgradere. Nye mikker, nytt tremolo-system, (Så sant det passer, da. Det må jeg sjekke)

intonering, musikkorps og hva det skulle være. (Det siste der var en spøk, forresten :wink: )

Kan man forresten bestille deler herfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7000.- Standard Strat med Floyd

Original floyd, fullt sett ca 4000,- kanskje mer

Minst like god lisensiert tra f.eks Gotoh som er såpass bra ta man kan gjerne finne de på gitarer som koster det samme som biler.. Fra 3-4000.-

Så finnes det garantert et hav av billigere, men duganes floyder i tillegg.

Spør dere meg skal dere ha rimelig god innsikt i gitaren dere skal modifisere før dere legger såpass med penger ned i ei billigplanke! Squiere vet jeg flere som har kommed fra modifikasjonen med svært gode resultat! Men så skal det sies at de jobbene ble gjort av virkelige proffer, og hadde det ikke vært for at vedkommende kjente han som sto bak jobben hadde den jobben kosta mer en gitaren, floyden og pikcupene var verdt....! En gitar i mellomklassen kan derimot ha godt av ei opprgadering! Men å gjøre ræl-øksa di til noe i samme klasse som det de store gutta spiller på er å tro på nissen :P

Men i la meg ta motet fra dere!! Det lar seg gjøre!!!!

Sånn som min s470. Den vurderer jeg sterkt å oppgradere. Nye mikker, nytt tremolo-system, (Så sant det passer, da. Det må jeg sjekke)

intonering, musikkorps og hva det skulle være. (Det siste der var en spøk, forresten :wink: )

Kan man forresten bestille deler herfra?

Ibanez sine trem'er er IKKE floyd rose og de vil IKKE PASSE! Ibanez sine systemer er ikke lisensierte! De er noen av de få fabrikatene som lager sine egne systemer! Locking trem er ikke det samme som Floyd! Floyd er bare en variant, om dog den mest brukte... I din gitar passer vil alle ZR systemer passe som fot i hose, kanskje standardsystemet til Ibanez (husker ikke hva det het, men det som sitter på alle RG'ene), men floyd og kahler (Som er et anna et som var veldig poppis på åttitallet) passer ikke uten modifisering av selve kroppen!!

Om du kan bestille løse deler fra Ibanez er jeg ikke sikker på... Det er nemlig ikke alle fabrikanter som vil selge løse deler av den enkle grunnen at de ikke vil ha fullgode "hybrider" på markedet!! Dvs billige "byggesett" som vil gå rett i strupen på deres egne ferdige gitarer! Noen fabrikanter lykkes med dette, andre ikke... Men jeg tror nok ikke det skal være vanskelig å få tak i reservedeler til S'en din. Men da må du spørre en Ibanez-leverandør! Det kan fort bli veldig mye synsing og antagelser her som viser seg å ikke stemme!

For siste gang: Alle som er "godkjent" forhandler av et gitarmerke, er også forhandler av ALLE RESERVEDELER! Du trenger da ikke bestille fra Ibanez i japan når du kan få kick eller riff til å gjøre sende den til deg? Det er deler som uansett ikke koster så mye at det er noe å spare på å importere de selv! Bry deg ikke med import på noe som koster mindre en 10 000,- i norge... Innsparinga forsvinner i momsinga og frakt! Grunnen til at forhandlerne ikke går konkurs er fordi de får fritak for moms, og fordi de får mye billigere frakt ved å kjøpe flere samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, bra at du sier fra før jeg begynner å kødde med å sette inn Floyd Rose tremmer  :P

Jeg har litt lett for å virke hissig når jeg egentlig bare er gira... :P Beklager det! Men det skyldes bare at om det er mulig vil jeg gjerne ikke at folk skal få unødvendige problemer eller utgifter fordi noen har i et anfall av "visdom", "bestemt seg" for noe de egentlig ikke vet. Jeg har aldri hørt noen si "FLoyd passer ikke på ibanez" men jeg har sett utfresingene til alle de aktuelle systemene, og kan si såpass at floyd-utfresinga var for annerledes til at det skulle gå uten bruk av meisel! (Er du god i sløyd...?)

Jeg fikk en sur opplevelse med en Epiphone Les Paul Heritage (En toppmodell bygd for det skandinaviske markedet. Nå gått ut av produksjon) som jeg skulle bytte ut all hardwaren på til Gibson for å få en rimelig praktinstrument... Gjett hvem som surt erfare et ting ikke passa, og mer eller mindre herpa en helt god gitar ved å sette borret i den for å få de nye delene til å passe... Den ble bedre å spille på en noensinne, og låt totalt konge! Men bl.a stemmeskruene var ikke på linje osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Hei! Jeg er på tankten om å kjøpe en Dean ML 79F og lurer på om du har noe peilig på om det er mulig å bare bytte det licencede systemet med et orginalt uten å måtte skjære eller bygge om på selve gitar kroppen. Det sitter på et "Floyd Rose Licensed Tremolo System" og jeg tenkker å kjøpe et "Genuine Original Floyd Rose Tremolo Bridge"

Endret av fire2nor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.