Gå til innhold
SvartaTosten

floyd rose???

Anbefalte innlegg

Det er eit vib system der strengane er låste ved stolen og nutta (kva faen heiter det på norks?) slik som her: jacksonliten.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strengene må ikke være låst oppe ved nut'en.

Tidligere Floyds hadde låsbare stemmeskruer i stedet.

Men, det Lord Nelson sier er i hovedtrekk riktig.

En tremolomekanisme som låser strengene så du kan leke deg mye med vibarmen uten at strengene går ut av stemming.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er eit vib system der strengane er låste ved stolen og nutta (kva faen heiter det på norks?) slik som her:

På norsk: Sadel ;)

Ellers er det som nevnt et flytende strengestol-system hvor strengene er låst både ved hodet (enden ved stadelen eller i stemmeskruene, eller begge deler :P) og ved selve strengestolen.

Bare hør på Vai og Satriani så hører du hvor kreative noen har blitt med den greia :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Floys Rose Originalene finner du bare på Floyd Rose gitarene.. Men Ibanez for eksempel har lov til å bruke Floyd Rose sine tegninger på Gitarene, men det er bare kopier, men de funker bra..

Floyd Rose har også finjustering på strenge-stolen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er eit vib system der strengane er låste ved stolen og nutta (kva faen heiter det på norks?)

Har lurt på det lenge selv, men lærte for noen få dager siden at det var den som het sal.

....tror jeg bare holder meg til å si nut'a, jeg. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å få tak i Orginal Floyd nå til dags...Prøv eBay.. Mener det er Fender som sitter på rettighetene til Floydene nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke vanskelig i det heletatt å få tak i original Floyd Rose.

F.eks Warmoth har de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde glemt de, men jeg tror kanskje det de mener er at det er lisensiert floyd, men med samme routing som en orginal, men jeg skal ikke si noe helt sikkert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okok! Take it easy ;)

Men det er ikke mange nettsider(som jeg har kommet over) som selger de...Og jeg er ikke så glad i å bestille ifra statene hvis jeg ikke veit hvor pålitlige de folkene som selger stuffet er ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.